کانون اندیشه خلاق| وقتی قرار به خلاقیت باشد …

جایگاهی که در ذهن مخاطب خوددارید بپذیرید

جایگاهی که در ذهن مخاطب خوددارید بپذیرید

جایگاهی که در ذهن مخاطب خوددارید بپذیرید

اصول اساسی یک برنامه تبلیغاتی موفق با پذیرش شروع می‌شود. ابتدا جایگاهی که نام تجاری شما در ذهن مخاطب دارد را بپذیرید، سپس حرکت خود را از آن نقطه آغاز کنید.
علاوه بر این شما غالباً به این نکته برخورد خواهید کرد که سهم فعلی یک نام تجاری از کل بازار، تنها کسری از قابلیت واقعی سهمش از بازار است.
به این دلیل که ولوو دارای جایگاه ذهنی “ایمنی” در نظر مردم است، این نام تجاری به‌طور گسترده‌ای به نام the soccer mom’s شناخته‌شده است.] منظور خانم‌های مرفه و امروزی است که هم شاغل هم‌خانه دار هستند، زنان بسیار فعال[ چه تعداد از این زنان در امریکا زندگی می‌کنند؟
احتمالاً ۵ میلیون نفر، و ازآنجایی‌که فروش فعلی ولوو در امریکا کمی بیشتر از ۱۰۰۰۰ خودرو در سال است، مشخص است که این نام تجاری شانس چندانی برای قبضه کردن بازار زنان ندارد.
بااینکه امکان این کار وجود دارد، پیشنهاد ما به ولوو این نیست که واقعاً آگهی‌های sccor-mom پخش کند. به‌جای این کار ولوو باید در تبلیغات خودروی جایگاه ایمنی‌ای که در حال حاضر دارد، تمرکز کند. این کار ۴ سود در بردارد:
۱- نفع اصلی از خرید ولوو را به مخاطبین یادآوری می‌کند.
۲- به خریداران تازه‌ای که اخیراً وارد بازار خرید خودرو شده‌اند، آموزش می‌دهد. همان نسل‌های جدیدی که به‌مرورزمان بزرگ‌تر شده‌اند.
۳- با قرار دادن ایمنی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب خودرو، به بازار فروش گسترش عمقی می‌بخشد. در طول زمان افکار مردم بیشتر و بیشتر متوجه تصادفت رانندگی‌ای که در بزرگراه‌های امریکا رخ می‌دهد، شده است. هرروز بیش از ۱۰۰ نفربر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.
۴- این عمل از نام تجاری در مقابل رقبایی که قصد رواج جایگاه واژه “ایمنی” درباره نام تجاری خودشان رادارند، محافظت می‌کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به باشگاه مشتریان اندیشه خلاق بپیوندید و از مزایا و هدایای آن بهره مند شوید.
Thank You. We will contact you as soon as possible.