کانون اندیشه خلاق| وقتی قرار به خلاقیت باشد …

تبلیغات چی ها برای جلب توجه شما دست به هر کاری می زنند

تبلیغات چی ها برای جلب توجه شما دست به هر کاری می زنند

تبلیغات چی ها برای جلب توجه شما دست به هر کاری می زنند

اعتقاد راسخی نسبت به این موضوع وجود دارد که یکی از اهداف اولیه هر برنامه تبلیغاتی بالا بردن آگاهی عمومی نسبت به نام تجاری مورد تبلیغ است، و برای بالا بردن آگاهی، هیچ راهی بهتر از طراحی آگهی های تبلیغاتی تاثیرگذار و جالب وجود ندارد. “باید به هر قیمتی توجه مخاطبین را جلب کرد”، این دستورالعمل مورد قبول همه تبلیغات چی هاست. ولی جلب توجه بدون به وجود آوردن اشتیاق یک عمل بی حاصل است. برای مثال وقتی شرکت ولوو Volvo در آگهی اش یک اتومبیل را به دیوار فلزی می کوبد، این آزمایش تصادف توجه شما را جلب می کند. در عین حال باعث تقویت شناخت شما نسبت به ضریب بالای ایمنی ولوو هم می شود. وقتی در یک آگهی فقط توجه مخاطب جلب می شود ولیکن اشتیاقی در او به وجود نمی آید، مطمئناً آن آگهی چندان موفق نخواهد بود.

تبلیغات چی ها برای جلب توجه شما دست به هر کاری می زنند. نیسان از عروسک و آی بی ام از یک خانه به دوش استفاده کرد. پتز دات کام سایت مخصوص حیوانات خانگی یک عروسک جورابی درست کرد. غذای مکزیکی تاکوبل یک سگ چی واوا را در اختیار گرفت. پوشاک امبسی از گربه کارتونی معروف، گارفیلد کمک گرفت، شرکت اوت پست دات کام چند موش صحرایی را از درون لوله توپ به بیرون پرتاب کرد و شرکت زیراکس هم برای عرضه سری جدید دستگاه های فتوکپی دست به دامان نقاشی های مرحوم لئوناردو داوینچی شد.
اگر این ها تنها نمونه های موجود از افراط کاری در تبلیغات بودند، باز تا حدی قابل قبول بود. ولی این طور نیست. شما هر شب مجموعه درهم و برهمی از انواع آگهی های تبلیغاتی را از شبکه های تلویزیونی مشاهده می کنید.
بگذارید نگاه دقیق تری به مساله ایجاد آگاهی در مخاطب و نقشی که جلب توجه در این زمینه دارد در مقاله بعدی، بیندازیم….

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *