کانون اندیشه خلاق| وقتی قرار به خلاقیت باشد …

‏مزیت‌ها و محدودیت‌ها تبلیغات نسبت به سایر شیوه‌های بازاریابی

‏مزیت‌ها و محدودیت‌ها تبلیغات نسبت به سایر شیوه‌های بازاریابی

تبلیغات نسبت به سایر شیوه‌های بازاریابی از دو مزیت منحصربه‌فرد بهره‌مند‌است: نخست آن‌که در استفاده از تکنیک‌های تبلیغاتی، کنترل کاملا در اختیار شما است. برخلاف روابط عمومی، شما می‌توانید به‌دقت، زمان، مکان و تعداد پیام‌هایی را که برای مخاطبان می‌فرستید، ویژگی‌های ظاهری و سایر جزئیات مرتبط با آن‌ها را خود در دست داشته باشید. به‌علاوه، می‌توانید مخاطبان هدف خود را انتخاب کرده و با توجه شاخص‌های جغرافیایی برنامه‌ی مشخصی را برای تأثیرگذاری بر آن‌ها دنبال کنید.

‏دومین ویژگی منحصربه‌فرد تبلیغات این است که: شما با استفاده از این ابزار می‌توانید ثابت‌قدم بمانید و با ارائه‌ی تصویری از شرکت و انتقال پیام خود برای مشتریان در بلندمدت و مکررا، سطح آگاهی و اعتماد آن‌ها را افزایش دهید و به‌این‌ترتیب، مشتریان به‌تدریج تحت تاثیر فعالیت‌های تبلیغاتی، شمارا خواهند شناخت و درصورتی‌که برنامه‌ی مدونی را دنبال کنید، به‌سرعت و سهولت، بسته‌بندی، عناصر نام و نشان تجاری و پیام تبلیغاتی شمارا از رقبا متمایز خواهند کرد.

‏این مزیت‌ها کافی به نظر می‌رسند، اما تبلیغات نیز مانند سایر شیوه‌های بازاریابی، معایب و محدودیت‌های خاص خود را دارد. اول آن‌که: اجرای صحیح مبارزات تبلیغاتی نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و دقیق است؟ درصورتی‌که این برنامه‌ریزی‌ها به‌درستی صورت گیرد و از قبل تمام جزئیات در نظر گرفته‌شده باشد، تبلیغات می‌تواند شیوه‌ای اثربخش و به‌صرفه‌ی اقتصادی شناخته شود. به‌عنوان‌مثال، اگر برنامه‌ی بلندمدتی را برای درج پیام تبلیغاتی خود در روزنامه یا مجلات دنبال کنید، هزینه‌ی درج هر آگهی، کم‌تر از شرایطی است که تنها برای دفعات معدودی آگهی می‌دهید. به همین ترتیب، با طراحی چاپ چندین پیام تبلیغاتی به‌طور هم‌زمان، هزینه‌های شما کاهش می‌یابد. دوم این‌که: تبلیغات نیازمند صرف زمان و حضور مستر است. اثربخش فعالیت تبلیغاتی شما به‌تدریج و در درازمدت افزایش می‌یابد: زیرا مصرف‌کنندگان هر بار پیام‌های شمارا مشاهده نمی‌کنند یا حتی در صورت مشاهده ‏به آن توجه نمی‌کنند. به همین جهت باید به‌طور مستمر برای مشتریان فعلی و بالقوه‌ی خود مزیت‌های محصولات و خدمات خور را یادآور شوید. تأثیر بلندمدت تبلیغات، افزایش سطح شناسایی محصول و نام و نشان تجاری شما است و این امر به‌تدریج می‌تواند منجر به سودآوری شرکت نوبت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *