کانون اندیشه خلاق| وقتی قرار به خلاقیت باشد …

تبلیغات یک ناهنجاری است

تبلیغات یک ناهنجاری است

تبلیغات یک ناهنجاری است

بسیاری از کالاها و خدمات در جهت عکس حرکت می‌کنند. معمولاً به‌مرورزمان، قیمت‌ها پایین می‌آید. به‌طور مثال، برقراری ارتباط از طریق تلفن را، با برقراری ارتباط از طریق تبلیغات، مقایسه کنید. در سال ۱۹۷۲، سالی که ام اس آی MCI بهره‌برداری شد، نرخ متوسط یک تلفن راه دور در حدود بیست سنت در دقیقه بود. امروز این رقم به هفت سنت یا کم‌تر رسیده است.

همین پدیده درباره نرخ خطوط هوایی، غذای آماده، نوشابه‌های غیرالکلی، کالاهای الکترونیکی و صدها کالا یا خدمات دیگر هم رخ‌داده است. در طی زمان با بالا رفتن رقابت، شرکت‌ها، روش کاهش نرخ را پیش گرفتند. درنتیجه قیمت‌ها (برای سازگاری با تورم اقتصادی) پایین آمد.

در سال ۱۹۹۰، تنها ۵ میلیون آمریکایی از تلفن همراه استفاده می‌کردند و هزینه تلفن آن‌ها به‌طور متوسط ۸۱ دلار در ماه بود. امروزه ۱۱۰ میلیون نفر در آمریکا از تلفن همراه استفاده می‌کنند و هزینه تلفن آن‌ها به‌طور متوسط ۴۵ دلار در ماه است.

تنها در طول پنج سال، قیمت دوربین عکاسی دیجیتال از ۵۶۰ دلار به ۳۷۰ دلار رسید و به‌طور هم‌زمان کیفیت آن بسیار پیشرفت کرد.

شاید کامپیوتر بهترین مثال برای سقوط دائمی قیمت کالا باشد. کامپیوتر شخصی که شما امروز به مبلغ ۱۰۰۰ دلار خریداری می‌کنید، بسیار پرقدرت‌تر از کامپیوترهای غول‌آسای میلیون دلاری قدیمی است که سی سال پیش می‌خریدید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *