کانون اندیشه خلاق| وقتی قرار به خلاقیت باشد …

دام تبلیغاتی وضعیت موجود

دام تبلیغاتی وضعیت موجود

دام تبلیغاتی وضعیت موجود

نخستین خودرو که بسیار شبیه درشکه به نظر می‌آمد و جایگزین درشکه شد، از روی شباهت، «درشکه بدون اسب» نامیده می‌شد. اولین روزنامه الکتریکی که بر روی شبکه وب پدید آمد، بسیار شبیه انواع چاپی پیشین خود بود. اولین تبلیغاتی که در تلویزیون انجام شد، شبیه یک سریال تلویزیونی بود. اولین تبلیغی که در بیلبورد صورت گرفت، شبیه یک‌تکه از روزنامه بود. دام وضعیت موجود در عمق وضعیت روانی افراد ریشه دارد؛ یعنی در تمایل افراد برای حفظ آن‌ها از صدمه. در بیشتر موارد تکیه کردن به وضعیت موجود ایمن‌تر است؛ چراکه این کار فشار روانی کمتری دربر دارد. در دنیای تجارت و تبلیغات، یعنی جایی که زیان انجام دادن کاری به‌شدت بیش از دست روی دست گذاشتن باعث پشیمانی می‌شود، وضعیت موجود کشش بسیار قوی‌تری دارد. پیش از هر چیز در هر تصمیمی حفظ وضعیت موجود می‌تواند در حقیقت بهترین گزینه باشد. اما نمی‌توان تنها به‌این‌علت که این گزینه راحت‌تر است، آن را برگزید. نالایق‌ترین مدیران کسانی هستند که فقط دست روی دست بگذارند و تصمیمی نگیرند. بنابراین با آگاه شدن از دام وضعیت موجود می‌توانید از این تکنیک‌ها برای کاهش فشار استفاده کنید.

دام تبلیغاتی وضعیت موجود

دام تبلیغاتی وضعیت موجود

به نکات زیر توجه کنید:

همیشه اهداف تبلیغاتی خود را به خود گوشزد کنید. بسنجید که چگونه می‌توان با حفظ وضعیت موجود به آن اهداف دست‌یافت. ممکن است دریابید که برخی از عناصر وضعیت موجود به‌عنوان مانعی در جهت اهداف شما عمل می‌کنند.

اگر چندین انتخاب بهتر از وضعیت موجود میسر باشد، این وضعیت را تنها به‌این‌علت که برگزیدن بهترین انتخاب مشکل است، مبنا قرار ندهید و به خود در گزینش کردن فشار بیاورید.

برگرفته از کتاب تکنیک ها و تاکتیک های تبلیغاتی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *