کانون اندیشه خلاق| وقتی قرار به خلاقیت باشد …

تبلیغات با استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی

تبلیغات با استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی

تبلیغات با استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی

سومین بخش تبلیغات محیطی، شامل روی وسایل حمل و نقل عمومی یا در محل آمدو رفت آنها می‌شود، یعنی تصاویر تبلیغاتی‌ای که به طور مستقیم روی بدنه‌ی وسایل عمومی نقاشی یا نصب می‌شودو یا در محل عبور مسافران در سالن‌های ترانزیت، پایانه‌ها  یا فرودگاه‌ها قرار می‌گیرد.

تبلیغات با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، تبلیغ روی بدنه‌ی اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و کامیون‌ها و در برخی اوقات هم داخل این وسایل را شامل می‌شود. همین‌طور تبلیغاتی که در راهروهای مترو، راه‌آهن و فرودگاه‌ها دیده می‌شود نیز از این دسته است.

تبلیغات روی اتوبوس‌ها

متداول‌ترین روش تبلیغ با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را می‌توان روی اتوبوس‌های شهری مشاهده کرد. از وسایل حمل و نقل عمومی را می‌توان روی اتوبوس‌های شهری مشاهده کرد. این نوع آگهی اندازه و اشکال گوناگونی دارد. دست‌اندرکاران تبلیغات بیشتر از اندازه‌های بزرگ و متوسط استفاده می‌کنند. این آگهی‌ها به شکل تابلوهایی به کناره‌ی بدنه‌ی اتوبوس متصل می‌شود. البته از جلو و عقب اتوبوس هم می‌توان برای نصب آگهی استفاده کرد. داخل بسیاری از اتوبوس‌ها هم آگهی یا پلاکارد وجود دارد.

شیوه‌ی جدیدی از تبلیغ روی اتوبوس که در دهه‌ی اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده، پوشاندن کامل بدنه‌ی خارجی اتوبوس با ورق مخصوص است که در این حالت، یک ورقه‌ی وینیل که از یک جهت نور را از خود عبور می‌دهد (در این روش امکان رویت بیرون برای مسافران وجود دارد ولی بیرون، داخل اتوبوس دیده نمی‌شود) نیز روی شیشه‌ها کشیده می‌شود.

87453992d372b5644c0274ab6622ecdc

تبلیغات محیطی در راه‌آهن و مترو

این نوع تبلیغات هم در محوطه‌ی ایستگاه‌ها و هم داخل قطارهای مسافربری و شهری به کار می‌رود. هدف آن به طور مشخص، تحت تاثیر قرار دادن فعالان اقتصادی و خریداران بالقوه است.

ikea-paris2345

تبلیغات در فرودگاه‌ها

مانند تبلیغ در ایستگاه‌های قطاری مسافری و شهری، گروه مخاطب پیام تبلیغاتی در فرودگاه، دست‌اندرکاران و متخصصان تجارت و بازرگانان هستند. در این نوع تبلیغات هم شیوه‌های متنوعی وجود دارد، اما متداول‌ترین آنها، استفاده از تابلوهای بک‌لایت است. بک لایت به تابلوهایی گفته می‌شود که از پشت صفحه‌ی نمایش نورپردازی می‌شود. از آنجا که بسیاری از مسافران در سفرهای هوایی،زمان زیادی را در ترمینال فرودگاه‌ها می‌گذرانند، زمان نمایش و تاثیر این نوع آگهی نسبت به دیگر تبلیغات محیطی، طولانی‌تر خواهد بود تا پیام مورد تبلیغ، عمق و گستردگی لازم را داشته باشد.

تبلیغات روی تاکسی‌ها

این نوع تبلیغات در شهرهای بزرگ که مسافران برای مقاصد تجاری یا تفرجی رفت و آمد زیادی دارند، بسیار متداول است. پیام‌های تبلیغاتی یا به شکل تابلوهای روی سقف تاکسی و یا روی صندوق عقب آن نصب می‌شود. تابلوهای روی سقف تاکسی متناسب با ابعاد خودرو طراحی و نصب می‌شود.

taxi-tusks-1

تبلیغات روی بدنه‌ی کامیون‌ها

برای نصب آگهی روی کامیون، روش‌های متفاوتی وجود دارد: آگهی‌های مخصوص کامیون‌های جاده‌رو، در طرفین خودرو نصب می‌شود. از کامیون‌های کوچک و وانت‌های حمل و نقل شهری هم به همین شکل استفاده می‌شود.

جدای از آنها، بیلبوردهای متحرک نیز روی کامیون‌هایی که به همین منظور طراحی شده‌اند، نصب می‌شود.

tumblr_mcjzv5Im781r6actlo8_1280

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *