کانون اندیشه خلاق| وقتی قرار به خلاقیت باشد …

عوامل نفوذ نام تجاری در مخاطبان

عوامل نفوذ نام تجاری در مخاطبان

عوامل نفوذ نام تجاری در مخاطبان

در دنیای مصرفی امروز، به خاطر وفور پیام‌های تبلیغاتی، انتقال یک پیام واضح و مؤثر برای نام‌های تجاری دشوار شده است.

در تبلیغات محیطی، «هم‌جواری» به معنای نزدیک بودن به محل یا زمان تصمیم‌گیری خریدار برای خرید است. درعین‌حال، این تأثیر«هم‌جواری» است که می‌تواند با مخاطب قرار دادن مشتری در مکان و زمان درست و با پیام درست، از تبلیغات محیطی در عصر حاضر، یک رسانه مؤثر بسازد.

تبلیغات دو کار انجام می‌دهد: مشتری در حال خرید را به انتخاب یک نام تجاری خاص ترغیب می‌کند و به مشتری که هنوز برای خرید تصمیم‌گیری نکرده، در مورد نام‌های تجاری موجود آگاهی می‌دهد.

virukeskus_aotw

چون کالاها هرروز خریداری می‌شوند، نام و ارزش نام‌های تجاری باید هرروز تکرار شود تا در ذهن مصرف‌کنندگان باقی بماند. این امر مستلزم تبلیغات مستمر با حضور مؤثر است.

این حقیقت را در نظر داشته باشید که یک پیغام تبلیغاتی زمانی می‌تواند روی مصرف‌کننده تأثیر بگذارد که او آماده خرید باشد. پس قدرت واقعی تبلیغات در زمان صحیح ارائه آن است و این موضوع بسیار مهم‌تر از تعداد دفعاتی است که پیام توسط مصرف‌کنندگان دیده یا شنیده می‌شود.

برم بنای نظریه «تأخیر» یا «تازگی»، اتفاقات و مسائل روزمره مردم را به خرید کردن ترغیب می‌کند، نه تبلیغات.

در سال ۱۹۹۵، «جان فیلیپ جونز» در کتاب معروف خود با عنوان «تبلیغات چه وقت کارساز است؟» تفکر سنتی را به مبارزه طلبید. طبق این تفکر، در برنامه‌ریزی رسانه، فراوانی مؤثر یک تبلیغ زمانی خواهد بود که آن تبلیغ سه بار یا بیشتر در عرض یک ماه در معرض دید قرار گیرد. «جونز» در کتاب خود نشان داد که استمرار تبلیغ بیشتر از فراوانی و تعداد تبلیغ بر فروش سریع و مطلوب تأثیر می‌گذارد. این مفهوم پیشنهاد می‌کند که در یک برنامه تبلیغاتی از فرازوفرود پرهیز شود و یک عنوان تجاری باید برای هفته‌های متمادی امکان نمایش تبلیغات خود را داشته باشد. ایده آل آن ۲۵ هفته است.

به گفته جونز تأثیر تبلیغات در دوره‌های کوتاه‌مدت (و فرود آن – م) باعث کاهش فروش کالا می‌شود. تبلیغات محیطی با حضور مستمر می‌تواند مزیت‌های رقابتی بیشتری ایجاد کند و فاصله بین تبلیغات در سایر رسانه‌ها را پوشش دهد.

تبلیغات محیطی از طریق عوامل متعددی که موجب نفوذ یک نام تجاری می‌شود ، عمل می‌کند و تأثیر می‌گذارد. زیرابه مشتریان قدیمی عنوان تجاری را یادآوری می‌کند، مشتریان جدید را جذب می‌کند و به مشتریانی که هنوز آمادگی خرید ندارند، آگاهی می‌دهد. این‌ها عوامل نفوذ نام تجاری در مخاطبان هستند که تبلیغات محیطی می‌تواند آن‌ها را هم‌زمان برآورده کند.

برگرفته از کتاب چرا تبلیغات محیطی؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *