کانون اندیشه خلاق| وقتی قرار به خلاقیت باشد …

مشاوره برندینگ

مشاوره برندینگ (مشاوره برندسازی)

برندسازی رویه‌ای است که شما برای ایجاد معنای متمایز برند خود در اذهان مردم پیش می‌گیرید.

برند Brand یک مفهوم کلیدی در محافل بازاریابی است که می‌توان از آن به‌عنوان سکوی پرشی نام برد که کسب‌وکار شما را روبه‌جلو و به سمت موفقیت پیش می‌برد و به شما یک مزیت رقابتی می‌دهد.

برند قوی که به‌ درستی و به روش علمی تعریف‌شده باشد، باعث افزایش فروش، ایجاد وفاداری مشتری، ایجاد ارزش برای برند شما و همچنین، یک عامل مهم برای هم‌افزایی برای رشد کسب‌وکار از طریق ایجاد انگیزه در مصرف‌کنندگان برای خرید محصول شما است.

درست است که برند معمولاً با آرم، نشانه، نام و یا تصویر دیده می‌شود و مصرف‌کنندگان با دیدنشان به یاد شرکت و محصولات آن افتاده و به‌اصطلاح همراه با تداعیات برند خواهد بود، اما درواقع، برند شامل عوامل دیگری نیز هست، که شامل آن دسته از ویژگی‌های منحصربه‌فرد می‌شود که باعث تشخیص محصول شرکت از محصولات رقیب و یا محصولات نزدیک می‌شود.

images

برندینگ و برندسازی

برندینگ Branding { برندسازی یا ایجاد نام تجاری } و فعالیت‌های مربوط به مدیریت برند قسمت مهمی از فرایند کسب‌وکار است. بنابراین برندینگ و مدیریت برند، بسیار مهم است (در هر کسب‌وکار و بدون در نظر گرفتن اندازه آن). به دلیل آن‌که با بازار ارتباط برقرار نموده و در مورد کسب‌وکار و محصول شما به بازار اطلاعات می‌دهد.

  • برندینگ بر هزینه محصول، بسته‌بندی، بازاریابی و استراتژی‌های تبلیغاتی، کانال‌های توزیع، و سایر موارد تأثیر مستقیم خواهد داشت. ایجاد نام تجاری گامی است در جهت ایجاد یک هویت و به رسمیت شناخته شدن سازمان در بازار رقابت است.

اثر برندسازی بر کسب‌و‌کار

بدون هیچ تردیدی ایجاد برند، به‌ویژه برای کسب‌وکارهای کوچک دارای اهمیت بسیار زیادی است.

مصرف‌کنندگان همیشه محصولاتی را می‌خرند که به آن اعتماد دارند. تعریف درست یک برند خوب و قوی، مزیت رقابتی پایداری به شما می‌دهد. ایجاد برند این اجازه را می‌دهد تا شما برای محصول خود ایجاد ارزش کنید و بر اساس همین ارزش قیمت‌گذاری بالاتری نیز انجام دهید، در عین اینکه مشتریان وفادار باقی می‌مانند و قیمت بالاتر محصول را هم می‌پذیرند.

  • حفظ مشتری و افزایش مشتری یعنی افزایش سهم از بازار پس از افزایش بهای تمام‌شده محصول برای مشتری، تنها با برندسازی یا ایجاد برند محقق می‌شود.

برندینگ یک‌راه برای جذب مشتریان جدید است. زمانی یک مشتری به شما مراجعه می‌کند که در مورد محصول و کسب‌وکار شما شنیده باشد. هنگامی‌که شما برای اجرای کمپین‌های بازاریابی اقدام می‌کنید، درواقع شما به‌سادگی شروع به جذب تعداد زیادی از مشتریان خواهید کرد.

همان‌طور که گفته شد، نام تجاری یک‌راه مؤثر برای تسهیل رشد کسب‌وکار شما است. وقتی اجرای برندینگ با موفقیت همراه شود، نام تجاری به شما یک موقعیت استراتژیک در بازار خواهد داد که درنهایت منجر به افزایش سود خواهد شدکه این موضوع ناشی از هجوم مشتریان جدید، و ادامه حمایت از سوی مشتریان کنونی خواهد بود.

  • ایجاد نام تجاری ، وفاداری به نام تجاری و ایجاد ارزش، در جهت جذب مشتریان جدید، باعث افزایش توان ایستادگی در زمان رقابت خواهد شد. این‌ها همه مؤلفه‌های کلیدی در تضمین سودآوری مستمر کسب‌وکار شما است.

 

روش ارائه مشاوره برندینگ و برندسازی

کانون اندیشه خلاق در ۳ حوزه اصلی مدیریت برند با افراد حقیقی و حقوقی همکاری می‌کند:

  • مشاوره برندینگ فردی Personal Branding
  • مشاوره برندینگ سازمانی Organizational Branding
  • مشاوره برندینگ مکان Place Branding

 

 خدمات مشاوره برند در پنج مرحله انجام می‌شود.

تحقیق / پژوهش بررسی خلاصه وضعیت

  • Brifing
  • تحقیقات بر اساس مصاحبه/نظر سنجی/گروه کانونی
  • تجربیات مشتریان
  • نقاط ضعف و قوت رقبا
  • شناسایی جایگاه برند

 

تدوین استراتژی برند

  • شخصیت برند
  • ارزش برند از دیدگاه مشتری
  • خواص برند
  • وعده و قول برند
  • تعریف سوال های کلیدی
  • حس برند
  • تعریف عناصر و برنامه ریزی توسعه برند
  • پلت فرم جایگاه سازی (نوع محصول/ ویژگی و منافع)
  • پیام های کلیدی برند
  • توسعه محصول
  • استراتژی طراحی هویت برند
  • بررسی کانال های ارتباطی برند
  • استراتژی های رسانه ای برند
  • استراتژی نقاط تماس

 

طراحی عناصر بصری، کلامی، حسی

  • نامگذاری برند
  • اسلوگان
  • لوگو لوگوتایپ
  • ارتباط تصویری
  • رنگ
  • فونت
  • برنامه ریزی مفهوم
  • توسعه وتولید محتوا
  • داستان برند
  • اساسنامه هویت برند
  • استاندارد های دیجیتال / رسانه/چاپ
  • المان ها و عناصر برند
  • مسکات /کارکتر/پیکتوگرام
  • آواها/آهنگ موسیقی برند
  • برنامه های وفاداری برند
  • متون و ادبیات برند
  • تعریف استراتژی پیام
  • نهایی کردن راه حل ها
  • یکپارچه سازی عنصر برند

 

 انتشار

  • استراتژی بازاریابی
  • کمپین تبلیغات
  • برنامه ریزی رسانه
  • ویدئو مارکتینگ
  • شبکه های اجتماعی
  • رویدادها
  • نمایشگاه ها
  • بسته بندی
  • روابط عمومی
  • رسانه های چاپی
  • پروموشن
  • دیجیتال مارکتینگ
  • توسعه وب
  • ارتباطات درون سازمانی
  • پادکست
  • بازاریابی سازمانی
  • عملکرد فروش
  • باشگاه مشتریان
  • توسعه شعب

 

 مدیریت دارایی

  • کنترل و نظارت بر اجرای برنامه برندینگ
  • نظارت بر اجرای الزامات و قوانین برند
  • مدیریت منابع انسانی در خدمت برندینگ سازمان
  • ایجاد راهکارهای خلاق در عملیات اجرایی
  • گزارش ها و مشاهدات
  • ارزیابی عملکرد برند
  • اقدامات اصلاحی برند
  • کنترل میزان آگاهی از برند
  • مدیریت ارزش ویژه برند
به باشگاه مشتریان اندیشه خلاق بپیوندید و از مزایا و هدایای آن بهره مند شوید.
Thank You. We will contact you as soon as possible.