کانون اندیشه خلاق| وقتی قرار به خلاقیت باشد …

کارت ویزیت به زبان آدمیزاد

23756cd881335fb52959c7fbde684243

چطور کارت‌های ویزیت می‌توانند باعث بوجود آمدن فرصت‌های تجاری شوند؟
با افزایش ارتباطات الکترونیک، ما هر چه بیشتر به جامعه “بدون کاغذبازی” نزدیک می‌شویم. برای همین است که بسیاری قبول دارند، استفاده کردن از کارت‌های ویزیت دیگر قدیمی شده و از مد افتاده است.

تبلت ها، آیفون‌ها، لپ تاپ و هزاران تجهیزات الکترونیک دیگر باعث شده‌اند استفاده از کاغذ بسیار کم شود. اما سوال اینجاست که چرا کارمندان و مدیران شرکت‌های تولیدی همین تجهیزات کارت ویزیت دارند؟ چرا آنها کارت‌های ویزیت خود را دور نیانداخته‌اند؟

طراحی کارت ویزیت

امروزه بسیاری از گردهمایی‌‎ها مانند جلسات، کنفرانس‌ها و سمینارها از راه دور و غیر حضوری صورت می‌گیرند زیرا در هزینه‌ها و زمان صرفه‎جویی می‌شود. دیگر مانند گذشته نمی توان در این رویدادها کارت ویزیت رد و بدل کرد و با توسعه هر چه بیشتر وای‌فای و اینترنت این فرصت‌ها بسیار کاهش پیدا می‌کنند.
بسیاری از تجارت‌های سنتی به تجارت الکترونیک تبدیل شده‌اند یا بخش بزرگی از هزینه‌ها و خدمات خود را به تجارت آنلاین اختصاص داده‌اند، یعنی محلی که کارت ویزیت غیر الزامی بوده و کاربرد زیادی ندارد.
هزینه پرینت گرفتن و طراحی نیز افزایش پیدا کرده و باعث می‌شود تولید کارت ویزیت گران‌تر از گذشته باشد. همین طور گروه‌های حفاظت از محیط زیست نیز مخالف قطع شدن درخت‌ها به هر دلیل بوده که کارت ویزیت نیز یکی از دلایل آن است.
اولین کارت ویزیت اپلتمام موارد بالا باعث شده است جامعه ما در مورد ارزش کارت ویزیت در تجارت و معاملات امروزی بازنگری داشته باشد.
اما نکته این‌جاست که هر چقدر هم جامعه الکترونیکی شود، همیشه جای خاصی برای کارت ویزیت وجود خواهد داشت. بسیاری از افراد هنوز ترجیح می‌دهند بعضی از فایل‌های خود را پرینت گرفته و در کشویی خاص نگه دارند. آنها هنوز نیز اطلاعات تماس و اطلاعات ضروری را پشت کارت‌ها می‌نویسند تا هر وقت به آنها نگاه کردند اطلاعات یادشان بیاید.
افرادی که می‌خواهند محصولات یا خدمات جدید و یا حتی وب‌سایت جدید بسازند از کارت‌های ویزیت برای نمایش دادن و انتقال اطلاعات شامل آدرس وب‌سایت، عکس کالا و غیره استفاده می‌کنند. پشت کارت ویزیت بهترین جا برای نشان دادن عکسی از محصول،آدرس وب سایت یا خدمات است.
هنوز هم کارت‌های ویزیت دست‌به‌دست شده و می‌تواند اولین تأثیر یعنی تأثیری ماندگار را در ذهن فرد گیرنده نسبت به توانایی و قدرت حرفه‌ای شما باقی بگذارد. یک کارت ویزیت با طراحی عالی باعث ارتقای تأثیرگذاری بر مشتری احتمالی شده و نشان دهنده شخصیت حرفه‌ای فرد کارت دهنده است.
کارت‌های تجاری همین طور به مسئولین شرکت اجازه می‌دهند پروموشن‌ها، تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه را به دیگران انتقال دهند. پشت کارت ویزیت می‌تواند کپون تخفیف ۱۵ درصدی برای اولین بار ویزیت مشتری باشد. همین‌طور می‌تواند آدرسی برای دانلود کردن بن یا محصولی مجانی از سایت تجاری شما باشد. یک مدیر رستوران می‌تواند کارت‌های ویزیتی پخش کند که مشتری در صورت همراه آوردن دوستان یک پیش غذای مجانی دریافت می‌کند یا مثلا رستوران‌های دیگر از کارت ویزیت استفاده کرده و آدرس وب‌سایت خود را می‌دهند. اگر شما در سایت عضو شده و در روز تولدتان به رستوران بروید، یک هدیه دریافت خواهید کرد. پیشنهادها و پروموشن‌های زیادی وجود دارند که از این روش‌ها استفاده می‌کنند و پشت کارت ویزیت بهترین جا برای استفاده کردن از چنین پیشنهادهایی است. پس توجه داشته باشید که اگرچه کاربردهای کارت ویزیت کم شده است اما هنوز کاربردهای زیادی دارد و می‌تواند از عناصر اصلی کمپین‌های شما محسوب شود.
کارت‌های ویزیت هنوز هم یکی از ارزان‌‎ترین روش‌های تبلیغات محسوب می‌شوند. این کارت‌ها اثربخشی بیشتری نسبت به سایر رسانه‌های تبلیغاتی دارند زیرا حس قوی در شخص ایجاد کرده و موجب تماس رو در رو هستند.
وقتی شما ارتباط‌های کتبی برقرار می‌نمایید( فاکتور، نامه، خبرنامه، بسته‌های اطلاعاتی، پوستر و غیره) و همراه آن یک کارت ویزیت نیز ارسال می‌کنید شما به صورت عمیق‌تری با فرد گیرنده ارتباط برقرار می‌کنید. شما نمی‌دانید چه کسی از این پروموشن‌های کارت ویزیت برای خود یا دوستانش استفاده می‌کند.
شما باید بیشترین تلاش خود را داشته باشید که کارت‌های ویزیت شما نسبت به دیگران متمایز باشد. طراحی رنگی کارت می‌تواند یک نقطه شروع مناسب باشد. بهتر است شما از طراح گرافیک استفاده کرده تا لوگو، شعار تبلیغاتیی عالی طراحی کنید که علاوه بر اثربخشی بالا به راحتی قابل چاپ بوده و هزینه مناسبی داشته باشد.
شما می‌توانید از همین بنرها، شعار های تبلیغاتی در سایر اسنادتان شامل بروشورها و وب سایت استفاده کنید. بدین روش، افراد خیلی سریع با دیدن هر کدام از این موارد شما را تشخیص می‌دهند. این طراحی به شخصیت حرفه‌ای شما تبدیل می‌شود. اگر در مورد اثربخشی چنین کاری شک دارید به بروشورها و کارت‌های ویزیت ایرانسل توجه کنید که حتی بچه‌های کوچک نیز به سرعت با دیدن یکی از آن‌ها ایرانسل را تشخیص می‌دهند.

کیفیت کارت ویزیت الزامیست!

کارت ویزیت یک شرکت بیسکوییت سازیبرای اثربخشی کارت ویزیت، کارت باید حتما طراحی حرفه‌ای داشته باشد. شما می‌خواهید تجارت شما بهترین جلوه را داشته و شما به عنوان شخصی حرفه‌ای در نظر گرفته شوید. تجارت‌های پیچیده معمولا کارت‌های ویزیت با طراحی و شکل خاص دارند. اگر شما سعی دارید خودتان کارت را طرحی کنید ممکن است آماتور، بی ارزش و غیر حرفه‌ای به نظر برسید. این پیامی نیست که شما دوست داشته باشید با استفاده از کارت به دیگران منتقل کنید.

چه چیزی باعث می‌شود کارت ویزیت حرفه‌ای به نظر برسد؟

شما باید به دنبال کارتی باشید که از نظر اندازه و شکل استاندارد است. خلاقیت می‌تواند مفید باشد اما تغییر دادن شکل و اندازه کارت می‌تواند به ضرر شما تمام شود. اگر کارت شما در کیف پول جا نشود، احتمالا دور انداخته می‌شود. اشکال فانتزی ممکن است ظاهری غیر حرفه‌ای به کارت شما دهند. تنها شما زمانی می‌توانید از اشکال استفاده کنید که در صنایع مربوط به کودکان کار می‌کنید.
اگر خودتان طراح و گرافیست نیستید بهتر است از یک طراح حرفه‌ای کمک بگیرید. شرکت‌های طراحی و چاپ کارت ویزیت، کارت‌های کلاسیک ارائه می‌کنند که بهترین طراحی را داشته و پیشنهاداتی نیز در مورد فونت، اندازه حروف، رنگ و لوگو در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. استخدام کردن یک گرافیست نیز ارزش هزینه کردن را خواهد داشت زیرا شما از نتیجه کار مطمئن خواهید بود. زمانی که شما بر طراحی و دستکاری کارت تجاری خود می‌گذارید بسیار بیشتر از زمانی خواهد بود که یک گرافیست صرف این کار می‌کند. به یقین صرف این هزینه ارزشمند خواهد بود زیرا زمان شما ارزش بیشتری دارد. پس بهتر است طراحی را به عهده افراد حرفه‌ای بگذارید.

به دنبال خاص بودن باشید.

شما تنها چند ثانیه وقت دارید تا توجه فرد گیرنده را به خود جلب کنید. سپس کارت ویزیت در جیب یا کیف پول وی محو می‌شود. اگر طراحی، لوگو، گرافیک و سایر عناصر طی چند ثانیه توجه فرد گیرنده را به خود جلب نکنند، او دیگر توجهی به کارت شما نمی‌کند.
با اینکه خاص بودن اهمیت زیادی دارد، قابل استفاده و قانونمند بودن الزامیست. اگر خواندن اطلاعات کارت شما سخت باشد، گیرنده زمان زیادی را به آن نگاه نمی‌کند. برای مثال به تابلوهای تبلیغاتی خیابان‌ها نگاه کنید. وقتی ماشین شما سریعا از کنار آنها رد می‌شود، شما تنها چند ثانیه وقت دارید به این تابلو نگاه کنید. پیام باید بزرگ بوده و کلمات کمی بکار رفته باشد تا چشم بیننده سریعا آنها را پردازش کند. شما نیز بهتر است از حروف عجیب و براق خودداری کنید. بهتر است شما از فونت‌های سیاه یا سبز تیره استفاده کنید تا راحت‌تر قابل خواندن باشند. بهتر است حداکثر از دو فونت متفاوت در کارت خود استفاده کنید. شما می‌توانید در پیش زمینه از رنگ‌ها استفاده کنید.
از همان لوگویی استفاده کنید که تجارت شما در وب‌سایت، و سایر رسانه‌های تبلیغاتی استفاده می‌کند. بدین روش حافظه فرد به لوگو شما عادت می‌کند.
کارت، لوگو، گرافیک‌ها، پرینت و نام شرکت شما باید تمامی با این هدف تنظیم شده باشند تا گیرنده به بهترین نحو نام و برند تجارت شما را به خاطر بسپارد. و برای همین است که تجارت‌ها از کلماتی مانند کیفیت، برتری، کلاس A، اجرایی، اولین و سایر کلمات قوی استفاده می‌کنند.( اگر می خواهید در مورد برند و برند سازی بیشتر بدانید اینجا کلیک کنید.)
برای مثال شرکت‌ها می‌نویسند “ما بهترین هستیم!” این جمله حس برتر بودن را در فرد گیرنده ایجاد می‌کند.
از حروف برجسته خودداری کنید. خواندن این حروف سخت بوده، گران قیمت هستند و در بسیاری از موارد خارج از مد محسوب می‌شوند.
اطلاعات کارت شما باید خلاصه و مفید باشند. کلمات را به دقت انتخاب کنید تا با کمترین کلمات به بهترین نحو به گیرنده نشان دهید شخصیت تجاری شما چیست. حتما از آدرس وب‌سایت شرکت در کارت استفاده کنید.
به یاد داشته باشید که کارت دو طرف دارد. از پشت کارت برای ارائه پیشنهادها استفاده کنید.
کارت شما باید پوشش مناسب داشته باشد. پشت کارت را رنگ نکنید. شما یا گیرنده باید توانایی نوشتن کلمات در پشت کارت را داشته باشید.
اگر می‌خواهید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، به کیفیت کارت ویزیت‌ها توجه کنید. استفاده کردن از کاغذها و کارت‌های بی‌کیفیت به معنای بی ارزش و بی‌کلاس بودن تجارت شماست.
کارت‌های تعداد زیادی چاپ کنید. انجام دادن این کار هزینه کمتری داشته و شما می‌توانید کارت خود را در هر جایی بگذارید.
کارت ویزیت خود را روی هر سند کتبی که برای دیگران می‌فرستید، قرار دهید. فراموش نکنید.

با این‌که بروز شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، لینکداین و تویتر باعث شده است کارت ویزیت بسیار قدیمی شود اما این کارت‌ها هنوز استفاده خود را دارند. اگر شما کارت‌‎های تجاری خارق العاده ای داشته باشید که بتواند توجه فرد گیرنده را سریع به خود جلب کند، تبلیغات شما بسیار قوی‌تر از شبکه‌های اجتماعی خواهد بود. در غیر این صورت کارت شما از سطل آشغال سر در می‌آورد.

من یک افکت به خصوص هستمچه چیزی باعث می شود کارت ویزیت متمایز شود؟

مطمئنا تمام افراد به دنبال بهترین کارت ویزیت ممکن هستند. اما سوال این است که چه چیزی باعث بهتر بودن کارت ویزیت می‌شود؟ شما می‌توانید چه چیزهایی را در طراحی قرار داده که باعث ویژه جلوه دادن تجارت شما نسبت به دیگران می‌شود. از همه چیز گذشته کارت‌های ویزیت با هدف اطمینان از این مسئله طراحی شده‌اند که گیرنده برای اهداف تجاری بعدی شما را در خاطر داشته باشند. با استفاده از این دیدگاه ما می‌توانیم به وضوح بگوییم که بهترین کارت ویزیت‌ها، آن دسته هستند که به راحتی در حافظه باقی مانده و به راحتی به یاد آورده می‌شوند.

اجزای کلیدی بهترین کارت ویزیت

تمامی کارت‌های ویزیت خوب چندین عنصر مشترک دارند. یکی از این عناصر اصالت است، چیزی که علاوه بر متمایز کردن کار، مسئله‌ای بسیار ساده است.  این اصول ۵ حس ما را در می‌گیرند. مهم‌ترین حس در موفقیت کارت ویزیت لمس و نگاه هستند. بنابراین دو واقعیت وجود خواهد داشت:
۱٫    کارت تجاری زیبا نباید عکس‌ها و گرافیک‌های پیچیده داشته باشد. اکثر کارت ویزیت‌های مفید آن دسته از کارت‌ها هستند که طراحی آن‌ها خلاقانه و با شکوه بوده است است. تنها اطلاعات پایه در این کارت قرار داده شده‌اند و از عکس‌های زیاد استفاده نشده است.
۲٫    همان‌طور که می‌دانیم ممکن است جلوه کلی کم رنگ شود.

داشتن کارت‌های ویزیت بسیار زیبا تنها می‌تواند زمانی اثر داشته باشد که فرد گیرنده کارت ویزیت بهتر از شما دریافت نکند!

کارت ویزیتی با بافتی خاصبه‌همین دلیل است که مسئله بافت کارت اهمیت زیادی در کارت‌های ویزیت دارد. خوشبختانه بسیاری از افراد این مسئله را نادیده می‎‌گیرند و بنابراین شما می‌توانید با استفاده از بافت مناسب کارت از دیگران متمایز شوید. مطمئنا این مثال را شنیده‌اید که افراد با دستشان می‌بینند. این مسئله کاملا واقعیت دارد. وقتی شما چیزی را لمس می‌کنید، خاطره‌ای از آن در ذهن شما نقش می‌بندد و بی شک بعد از لمس کردن دوباره آن حتما خاطره به ذهن شما هجوم می‌آورد.
البته عناصر دیگری نیز وجود دارند که می‌‎توانند باعث تمایز کارت ویزیت شما شوند. شما باید اصول نگاه کردن و لمس کردن را رعایت کنید تا کارت ویزیت عالی داشته باشید اما بهترین کارت‌های تجاری معمولا عناصری از صنعت خاص آن تجارت نیز در خود جای داده اند. عناصر خاص می‌توانند نگاه و لمس را ترکیب کنند. نکته کلیدی در نظر گرفتن این مسئله است که عناصر خاص صنعت تجارت شما کدام است. برای مثال کسی که آهنگر یا نجار است، بهتر است در کارت خود از فلز یا چوب استفاده کند. یا کسی که مانیتور تعمیر می‌کند می‌تواند از شیشه استفاده کند.
لازم نیست که کارت‌های ویزیت نمونه‌های بالا از جنس کاغذ یا مقوا باشند. تنها لازم است که آن‌ها حاوی اطلاعات الزامی باشند. برای مثال یک شرکت حک روی فلزات می‌تواند اطلاعات را روی کارت فلزی حک کرده و یا نجار از چوب استفاده کند. این مسئله باعث تمایز یافتن کارت‌های تجاری می‌شود. بدین‌صورت آنها اصل لمس و نگاه را رعایت کرده و گیرنده نیز ذات تجارت فرد را درک می‌کند.

فونت و استایل اهمیت زیادی دارند

اگر می‌خواهید تأثیر مثبتی بر فرد گیرنده بگذارید باید کارت ویزیتی داشته باشید که جلوه عالی در چشمان او داشته باشد. مهم نیست هدف از ساختن کارت تجاری چه چیزی است، یا این‌که کارت شخصی بوده یا کارت شرکت است، تنها چیزی که مهم است رعایت کردن اصول طراحی است تا اینکه کارت ویزیت شما تأثیر ویژه‌ای بر گیرنده بگذارد. کارت‌های ویزیت بهترین روش کسب مشتریان جدید و ارائه پیشنهاد به دیگران است.
در زمان آماده کردن کارت ویزیت، شما مدت زمان زیادی به آن فکر می‌کنید. قطعا طرح‌های زیادی هستند که شما می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید اما شما به طراحی نیاز دارید که بهترین تطابق با تجارت شما را دارد. وقتی شما طراحی کلی را مشخص کردید، ظریف کاری‌ها و ریزه کاری‌های طراحی را انجام داده و اطلاعاتی که فکر می‌کنید الزامی هستند را در کارت قرار می‌دهید.

فونت در طراحی کارت ویزیتاهمیت فونت

وقتی شما کارت ویزیت طراحی می‌کنید، باید مسئله فونت را از اولویت‌ها بدانید زیرا از عناصر کلیدی موفقیت کارت‌های ویزیت محسوب می‌شوند. فونت‌ها دو هدف دارند، اول این‌که آن‌ها طراحی کلی کارت را مشخص کرده و دوم این‌که آنها به برقراری ارتباط با مشتریان و شرکاء در آینده کمک می‌کنند. اگر می‌خواهید بر جزئیات خاص تمرکز کنید، می‌توانید از فونتی متفاوت استفاده کرده و یا سعی کنید رنگ‌های متفاوت بکار برید یا حتی زیر کلمه خط کشیده یا آن را پر رنگ کنید.
یکی از جنبه‌های مهم که در طراحی کارت ویزیت باید به یاد داشته باشید این است که هرگز زیاده روی نکنید. سعی کنید یک یا دو فونت در کارت خود به‌کار گیرید زیرا استفاده کردن از چندین فونت متفاوت باعث زیبایی کارت شما نمی‌شود. کارت‌های تجارت شما باید ظاهری زیبا داشته باشند اما هدف اصلی آن‌ها ایجاد تأثیر قوی در فرد گیرنده است و جلوه آن‌ها باید حرفه‌ای باشد.
در زمان طراحی کارت ویزیت هدف اصلی شما باید شکست دادن رقبا باشد. اگر شما لوگو دارید باید آن را در کارت وارد کرده و از همان ترکیب رنگ در کارت استفاده کنید. اگر شما مغازه فروش حیوانات دارید می‌توانید از عکس یک سگ یا گربه زیبا روی کارت استفاده کنید تا جذاب‌تر به نظر برسد.
شما می‌توانید اشکال، رنگ‌ها و بافت کارت ویزیت خود را ترکیب کرده و ترکیبی منسجم و قوی به‌سازید. در صورت امکان در کارت یک مرز قشنگ کشیده و ببینید این مرز باعث جلوه بهتر کارت می‌شود یا خیر. در آخر جنس کارت شما باید خوب بوده و مناسب با تجارت شما باشد. چاپ کارت ویزیت یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی کارت بوده و دقت نکردن در زمان چاپ می‌تواند عواقب منفی به همراه داشته باشد.

چگونه کارت ویزیت ویژه داشته باشیم

اگر از کارت‌های ویزیت معمولی خسته شده‌اید، بهتر است تفکری خلاقانه و متفاوت نسبت به دیگران داشته باشید. شما می‌توانید از نکات زیر برای خاص‌تر کردن کارت ویزیت استفاده کنید.
چند تکنیک جالب که قبلا دیده ام را برای شما بازگو می کنم.
۱٫    اطلاعات کارت را روی اسکناس تقلبی چاپ کنید. در صنعت فروش و بازاریابی شما می‌توانید کارت‌هایی داشته باشید که بسیار خاص و ویژه هستند. کارت شما می‌تواند یک اسکناس تقلبی با ظاهری طنزآمیز باشد. شاید این کار لوس به نظر بیاید اما توجه داشته باشید که ما در مورد صنعت فروش صحبت می‌کنیم. بنابراین او توانسته است توجه شما را به خود جلب کرده و نشان دهد که در صنعت خود حرفه‌ای است.
یک کارت ویزیت خاص۲٫    کارت ویزیت خود را روی مواد با جنس متفاوت. برای مثال  اگر در صنعت پوشاک کار می‌کنید، چرا یک سمت کارت ابریشمی یا از جنس پارچه نباشد؟ یا اگر در تجارت لاستیک و چرخ هستید می‌توانید یک سمت کارت را با روکش به‌پوشانید. هر چیزی که باعث شود پیام کارت ویزیت ویژه شود می‌تواند باعث خاص‌تر جلوه کردن کارت شما برای گیرنده شود.
۳٫    تصویر خود را پشت کارت چاپ کنید. این کار پسند بسیاری از افراد نیست اما باز هم اگر این مسئله باعث خاص شدن کارت می‌شود چرا چنین کاری انجام ندهید؟ همین مسئله می‌تواند یک فرصت برای متمایز جلوه کردن تجارت شما باشد.البته اگر برند شخصی شما مهم است.
۴٫    همیشه اندازه کارت استاندارد سفارش دهید اما می‌توانید روی شکل مانور دهید. هیچ وقت از کارت‌های ویزیت با اندازه غیر استاندارد استفاده نکنید. زیرا بیش‌تر افراد از جا کارتی یا کیف پول استاندارد استفاده می‎کنند و اگر کارت شما در آن جا نشود، حتما سر از سطل آشغال در می‌آورد.  البته شما می‌توانید از کارت‌هایی با اشکال متفاوت استفاده کنید. شما می‌توانید کارت را به شکل کمان بکشید یا از اشکال اریگامی در آن استفاده کنید.
۵٫    مطمئن شوید که کارت ویزیت قابل اسکن شدن است. امروزه در عصر دیجیتال اکثر افراد دفترچه آدرس آنلاین دارند و با استفاده از آن اطلاعات تماس را بیرون می‌کشند. اگر کارت شما به راحتی قابل اسکن باشد، آنها می‌توانند اطلاعات تماس شما را به راحتی ذخیره کنند. بنابراین بهتر است از فونت‌های عجیب استفاده نشود.
۶٫    کارت ویزیت شما باید اطلاعا‌ت ویژه داشته باشد. بسیاری از کارت‌های ویزیت تنها اطلاعات تماس فرد را در خود جای داده‌اند در حالی که کارت شما می‌تواند بیان کند چرا فرد گیرنده می‌تواند با شما تماس بگیرد! حتی یک جمله ساده ( برای مثال ” اگر ماشین نیاز داشتی به من زنگ بزن”) نیز می‌تواند فرد تشویق کند تا به شما زنگ بزند.

محل هایی که باید کارت ویزیت خود را در آن نگه دارید

بهترین مکان برای نگه داشتن کارت ویزیت کجاست؟ جواب ساده است – پیش شما!

بهتر است شما همیشه کارت ویزیت با خود داشته باشید. همیشه تعدادی کارت ویزیت در کیف پول یا کیف دستی خود داشته باشید تا در صورت نیاز آن‌ها را به دیگران بدهید. بدین روش شما هیچ وقت فرصت معرفی خود را از دست نداده و از همه مهم‌تر می‌توانید در هر زمانی مشتریان جدید برای خود کسب کنید. البته شما همیشه باید ذخیره کارت در محل‌های زیر داشته باشید:

۱٫    در خانه

علاوه بر دفتر، خانه شما مکان بعدی است که بیشترین زمان در آن هستید. اگر شما مهمانی داشته باشید می‌توانید چندین کارت در خانه داشته باشید که در زمان رفتن مهمانان به آنها بدهید. همین طور شما می‌توانید کارت خود را به همسایگان خود نیز بدهید تا با خدمات شما آشنا شوند. این مسئله برای همسایگان جدید نیز مناسب است که به دنبال خدمات جدید هستند.

۲٫    در کیف یا کمد ورزشگاه
ورزشگاه یا باشگاه مکان عالی برای ملاقات کردن با افراد دیگر است. به علاوه شما از قبل می‌دانید که با سایر ورزشکاران نقطه مشترکی داشته و بنابراین جذب کردن مشتریان جدید از بین آنها کار ساده‌تری است.  همین‌طور می‌توانید کارت‌های خود را در ورودی باشگاه قرار دهید تا افراد در زمان خروج بتوانند آن‌ها را بردارند ، ممکن است به اجازه باشگاه برای چنین کاری نیاز داشته باشید.

۳٫    در خروجی‌های مناسب مانند مدارس، مغازه‌ها و مراکز اطلاعات
بسیاری از اماکن عمومی مانند باشگاه، مکان مناسبی برای قرار دادن کارت‌های ویزیت است و شما می‌توانید با افراد زیادی آشنا شده و آن‌ها نیز کارت‌های شما را بردارند. شما می‌توانید مدارس، مراکز آموزشی، مغازه‌ها و مراکز اطلاعات را در نظر داشته باشید. در این مکان‌ها افرادی که به دنبال خدمات هستند احتمالا کارت شما را برداشته و با شما تماس می‌گیرند. البته باید در مورد مکانی که کارت‌ها را قرار می‌دهید فکر کنید و مطمئن باشید که اجازه چنین کاری را دارید. برای این کارت‌های ویزیت هزینه صرف کرده‌اید و نمی‌خواهید که این کارت‌ها بدون فایده و استفاده بین افراد پخش شده و مدت زمانی بعد دور ریخته شود.البته این نوع پخش کارت برای تمام تجارت ها مناسب نیست.

۴٫     در جیب کت هایی که در کمد دارید.

شاید باور نکنید . ولی تا به حال چندین بار جیب کت های من در سمینار های مختلف و یا نمایشگاه ها به داد من رسیده اندو سعی کنید همیشه اندکی از این کارت ها را در جیب کت های خود در کمد لباس ها داشته باشید.

 جلسات رو در رو هنوز نیز علاوه بر وجود فن‌آوری‌های ارتباط از راه دور مانند اسکایپ برگزار می‌شوند. کارت‌های ویزیت هنوز نیز جایگاه خود در این جلسات را و سایر مکاتبات تجاری شما را دارند. داشتن کارت ویزیت برای توزیع آن‌ها در چنین جلساتی هنوز نیز از الزامات تجارت شما محسوب می‌شوند.

شما باید یک کارت ویزیت در تمام مکاتبات کتبی قرار داده و از این فرصت برای توزیع آن‌ها به افراد دیگر استفاده کنید.

یک دیدگاه برای “کارت ویزیت به زبان آدمیزاد

  1. فرهاد / پاسخ دادن مهر ۱۶, ۱۳۹۳ در ۱:۳۰ ب.ظ

    این یک نظر جدید است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *