کانون اندیشه خلاق| وقتی قرار به خلاقیت باشد …

ابزار پیشگیری از ایرادهای مشتری

ابزار پیشگیری از ایرادهای مشتری

ابزار پیشگیری از ایرادهای مشتری

۱-موقعیت‌های مشابه: داستان‌هایی درباره مشتریانی که همین مشکل و ایراد را داشته‌اند ولی بااین‌وجود خرید کرده‌اند.، بگویید.

۲-ویدئوها و نامه‌های تأییدیه: بعضی از آن‌ها می‌توانند خیلی مناسب‌تر باشند. برای مثال:” من فکر می‌کردم قیمت خیلی بالابود. اما پس از یک سال از کاهش هزینه نگهداری، فهمیدم که هزینه کلی دقیقاً ۲۰ درصد پایین‌تر از سال گذشته بوده است! به خاطر این کمک از شما تشکر می‌کنم.”

۳-داستان یا مقاله‌ای درباره محصول یا شرکت خود: برای ایجاد حمایت، باورپذیری و اعتماد در مشتری.

۴-یک نمودار مقایسه‌ای: مقایسه داشته‌های رقبا با داشته‌های خود و استفاده از آن زمانی که مشتری بالقوه می‌گوید تصمیم دارد آن‌ها را با چند جای دیگر مقایسه کند.

۵-بگویید”تجربه من نشان داده است.”: یکی از قدرتمندترین کلمات شفاهی است که به پیشگیری از یک ایراد کمک می‌کند.

۶-بگویید”من به مشتریانم گوش‌داده‌ام. آنان به… علاقه داشته‌اند. در این حالت آنچه من انجام می‌دهم این است که…”: تا مشتری بالقوه را به دیدن ناپدید شدن ایراد بالقوه خود و نحوه شنیدن و پاسخ دادن شما وادار کنید.

ابزار پیشگیری از ایرادهای مشتری

ابزار پیشگیری از ایرادهای مشتری

۷-بگویید” من عادت داشتم باور کنم…اما تغییر کرده‌ام و حالا…”: به‌عنوان یک روش پیشگیری از تکرار یک افسانه (شهرت برای خدمات ضعیف، قیمت بالا و …).

۷/۵-خودتان را اماده کنید: می‌دانید که ایراد گرفته می‌شود. شما آن را قبلاً شنیده‌اید. وقتی بیان می‌شود، با پرسش‌ها، پاسخ‌ها و ایده‌ها اما ده باشید.

اگر بتوانید پیش‌ازاین که مشتری ایرادی را بگوید،
در عرضه خود بر آن غلبه کنید،
احتمال بستن یک قرارداد خیلی زیاد است.

جهان واقعی شما: اگر بتوانید ایرادها را درست پیش‌بینی کنید، می‌توانید از روی دادن آن‌ها جلوگیری نمایید. این کار به نظر ساده است، فقط مستلزم آمادگی و تمرین هست. برای روی دادن آن به زمان، خلاقیت و تمرکز نیاز دارید. لطفاً روی آن کارکنید. پاداش تلاش زیاد شما، فروش بیشتر خواهد بود؛ که به پر شدن جیب شما منجر می‌گردد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به باشگاه مشتریان اندیشه خلاق بپیوندید و از مزایا و هدایای آن بهره مند شوید.
Thank You. We will contact you as soon as possible.