کانون اندیشه خلاق| وقتی قرار به خلاقیت باشد …

تعیین ارزش تبلیغات

تعیین ارزش تبلیغات

تعیین ارزش تبلیغات

نقطه شروع اساسی تفکر ناب، ارزش است. این تنها مخاطب نهایی است که می‌تواند ارزشی برای تبلیغات تعریف کند و ارزش، تنها هنگامی دارای معنا و مفهوم است که در چارچوب یک ساختار معین بیان شود؛ تبلیغات ساختاری که باعث تحریک نیازهای مخاطب شده و بتواند پیام خود را با رسانه‌ای معین و درزمانی معین به مخاطبان برساند. توجه داشته باشیم که این تبلیغ‌کننده است که ارزش را می‌آفریند.
در این اصل دو موضوع بایستی موردتوجه قرار گیرد:
در ابتدا باید تبلیغی که مورد انتظار مخاطب است ارائه کرد. سپس تبلیغ ناب باید تلاشی آگاهانه آغاز شود. برای تعریفی دقیق از ارزش تبلیغات در چارچوب ساختاری معینی که واجد قابلیت‌های معینی باشد، باید با مخاطبان گفتگو کرد و از آن‌ها نظرخواهی کرد. همواره باید از خود پرسید که آیا بهترین تعریف را برای آن یافته‌اند؟ ضرورت بسیار دارد که تبلیغ‌کنندگان به تعریف مجدد ارزش بپردازند؛ چراکه این امر کلید دستیابی به مخاطبان بیشتر است و توانایی یافتن مخاطبان بیشتر و فروش سریع‌تر، اهمیت بسیاری برای موفقیت در تبلیغات ناب دارد. و درنهایت عنصر نهایی در تعریف ارزش، هزینه تبلیغات است. وقتی ارزش تبلیغات تعریف می‌شود، مهم‌ترین وظیفه در امر تعیین ارزش آن است که بر اساس مقدار منابع و نیروی موردنیاز برای ساخت تبلیغاتی که واجد مشخصات و قابلیت‌های معینی است، هزینه تبلیغات تعیین شود؛ به‌شرط آن‌که اتلاف مشهود و موجود در فرآیند حذف‌شده باشد. کوتاه‌سخن اینکه تعیین درست ارزش، نخستین گام در راستای تبلیغات ناب است و راهی که به تهیه تبلیغات اشتباه می‌انجامد، همانا اتلاف است.
انواع موداهای تبلیغات را می‌توان بدین‌صورت نام برد: تبلیغات اضافی و بی‌مورد، اغراق بیش‌ازحد، استفاده از رسانه‌های غیرضروری، تولید تبلیغات معیوب، پیام‌های نامفهوم و بی‌مورد و …

برگرفته از کتاب تکنیک ها و تاکتیک های تبلیغات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *