کانون اندیشه خلاق| وقتی قرار به خلاقیت باشد …

آیا خواهان فروشی ساده‌تر هستید؟

آیا خواهان فروشی ساده‌تر هستید؟
هنگام قرار ملاقات در دفتر کار مشتری بالقوه:
ساده ترین مکان برای ایجاد رابطه و دوستی، دفتر کار مشتری است. خیلی زود به دنبال نشانه ها باشید تا بتوانید با مشتری بالقوه وارد گفتگو شوید. عکس ها لوح ها جایزه های روی دیوار و مجله هایی که با فعالیت او مرتبط نیستند، همگی یک نشانه به شمار می روند. وقتی وارد دفتر کار مشتری می شوید، فوراً به تصاویر فرزندان، رویدادها، عنوان کتاب های موجود در کتابخانه، جایزه ها، اقلام موجود در روی میز و چیزهایی که بیانگر تفریحات یا تمایلات مشتری باشند، نگاه کنید. درباره جایزه یا نشان های پیروزی صحبت کنید. درباره گواهی نامه ها یا عکس ها بپرسید. مشتری معمولاً از صحبت و بحث کردن درباره آنجه دوست دارد یا همراه دارد، خوشحال می شود.
سعی کنید مشتریان بالقوه را با پرسش های باز درباره سلایق و نیازهایشان در گفتکو های هوشمندانه وارد سازید. همین مسئله زمانی بهتر نتیجه می دهد که شما در موضوعی وارد شوید که در آن تبحر دارید. اما نکته اصلی این است که با مشتری درباره موضوعاتی که او را شاد می کنند، سخن بگویید و از لبخند استفاده کنید.
شادی و لبخند رابطه را تقویت می مند. زیرا زمانی که مشتری می خندد، تاییدیه در راه است! به خنده وادار کردن مشتری بالقوه باعث ایجاد فرصتی برای عرضه مثبت می شود.
وقتی مشتری بالقوه به دفتر کار شما می آید:
وقتی مشتری بالقوه به دفتر کار شما می آید، کار خیلی سخت تر می شود. زیرا از زمینه های مشترکی که باید روی آن ها گفتگو کرد، آگاهی ندارید. بنابر این خیلی تیزبین باشید، به لباس، ماشین، حلقه ها، عنوان های درج شده روی کارت تجاری آنان و تمام چیزهایی که به نوعی نشانه شخصیتشان می باشد، به دقت نگاه کنید.
دوستانه عمل کنید:
پرسش های باز بپرسید. سعی کنید بفهمید آخر هفته گذشته چه کار کرده اند و آخر این هفته چه کاری می خواهند انجام دهند. درباره فیلم های سینما و تلویزیون بپرسید. از موضوعات سیاسی و تشکیلات شخصی افراد اجتناب کنید و از مشکلات شخصی خود شکوه نکنید.
مردم دوست دارند درباره خودشان گفتگو کنند:
پرسش های بجا مطرح کنید. این گونه پرسش ها ممکن است آنان را به سکوت وادارد. هدف شما یافتن موضوع، ایده یا موقعیت هایی است که هم آن را بشناسید و هم بدان علاقمند باشید.
واقع گرا باشید:
مثل یک راسوی بدبو شدن برای یک فروشنده ناهمدل، خیلی ساده است. این عمل برای هر دو طرف بسیار وحشتناک است.
یک عبارت احتیاطی:
از زمان آگاهی داشته باشید. مدت زمانی که به شما اجازه می دهد تا برای ایجاد رابطه و دوستی صرف کنید، تا حد زیادی به محدوده جغرافیایی ای که در آن زندکی می کنیم، بستگی دارد. در شمال شرق امریکا.، این زمان امکان دارد کمتر از ۳۰ ثانیه باشد. در این شرایط سعی کنید خیلی رک و صریح باشید. در مرحله نخست، علاقه به دست آورید، سپس به دنبال ایجاد رابطه باشید. در جنوب، غرب، جنوب شرقی و جنوب غربی آمریکا شما ۵ تا ۱۰ دقیقه برای برقراری رابطه فرصت دارید. هدف ماموریت خود را از دست ندهید، اما به شما اطمینان می دهم که این ماموریت هیچ گاه خیلی خوب انجام نمی شود؛ مگر این که پیش از ایجاد یک عرضه بتوانید رابطه و دوستی برقرار سازید. کلید این کار، وادار کردن مشتری بالقوه به صحبت درباره خودش است. این کار شانس پیدا کردن زمینه مشترک، ایجاد رابطه و افزایش شانس انجام دادن یک فروش را به شما می دهد.
بدون رابطه،
هیچ فروشی صورت نمی گیرد!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به باشگاه مشتریان اندیشه خلاق بپیوندید و از مزایا و هدایای آن بهره مند شوید.
Thank You. We will contact you as soon as possible.