کانون اندیشه خلاق| وقتی قرار به خلاقیت باشد …

اهمیت طراحی موثر برای تبلیغات محیطی

strawberry

طراحی موثر برای تبلیغات محیطی

خلق طرح‌هایی که جایزه‌های تبلیغاتی را می برند، ساده‌تر از تحریک مخاطب به فکر کردن است.

گاهی اوقات تبلیغات محیطی موثر،مخاطبان را به فکر وادار می‌کند.

چند نکته ی مهم درباره ی طراحی تبلیغات در رسانه های محیطی وجود دارد که باید مدنظر قرار گیرد. البته این قانون نیست و همیشه موارد استثنا، وجود دارد.


print090420-absolut-1of1113701

تصویر قوی بیش از کلمات قدرت بیان دارد.

citifare_rts451_gotmilk_3_oct2002

تصویر گاوها به جای مسافران اتوبوس با استفاده ‏از امکانات چاپ روی ورقه‌های ونیل و ورق مش با قابلیت رویت یک سویه، یک اقدام خلاق است.

رسانه‌ی تبلیغات محیطی امکان ارائه‌ی این روش های خلاق را برای اندازه ها، اشکال، مکان ها و موقعیت های متعدد پدید آورده است.

طراحی در تبلیغات محیطی، یک قصه‌گویی بصری است.

بیان یک ایده می‌تواند مخاطبان را با کلمات و یا نمایش تصاویر، تحت تاثیر قرار دهد. طرح محیطی با استفاده از موضوعات جدی با طنزآمیز، روی تصمیم مصرف‌کنندگان تاثیر می‌گذارد و موجب فروش کالا می‌شود.

strawberry

گاهی اوقات وجود کلمات ضرورتی ندارد.

Adot-Words-Kill-War-ShockBlast-2

گاهی اوقات نیز فقط چندکلمه برای افزایش تاثیر پیام تبلیغات محیطی کافی است.

طرح‌های تبلیغاتی محیطی عموما خصوصیات مثبت و منافع اجتماعی خرید محصول را نمایش می‌دهند و نسبت به طرح‌هایی که اطاعات غلط  گمراه کننده ارائه می‌دهند، نتایج بهتری به دنبال می‌آورند.

شرکت‌های خدمات اینترنتی به ارزش تبلیغات محیطی پی برده‌اند و تلاش مضاعفی برای ارائه‌ی طرح‌های تبلیغاتی محیطی انجام می‌دهند.

یک مخاطب، پیام تبلیغاتی را در سه سطح متفاوت تفسیر می‌کند:

منطقی: مخاطب پیام را به طور منطقی تفسیر می‌کند.

محرک: مخاطب به صورت غریزی نسبت به تحریک پیام عکس‌العمل نشان می‌دهد.

فرهنگی: اگر یک پیام به طور مشخص مربوط به مخاطب باشد، او در مورد رد یا قبول آن تصمیم خواهد گرفت.

این کار به شفافیت و دسترسی به ارتباطات از پیش تعیین شده نیاز دارد.

چند اصل در طراحی تبلیغات محیطی:

– چرخه‌ی طراحی را از دیدگاه مشتری ببینید.

– وقتی ایده‌ی خوبی ندارید،اقرار کنید.

– وقتی چیزی را نمی‌دانید،ابراز کنید.

– سعی نکنید مشتری را از رو ببرید.

تبلیغات دارو نیست-شاید یک آب‌نبات یا شیرینی باشد. بنابراین چیزی است که بچه‌های شما می‌تونند ببینند و شما به آن افتخار خواهید کرد.

باتوجه بیشتر،پی می‌بریم که طرح در تبلیغات محیطی باید با قالب‌های متفاوتی تطبیق یابد. محیطی که تبلیغات در آن عرضه می‌شود، به طور قابل ملاحظه‌ای با سیر رسانه‌ها تفاوت دارد و بر خلاف تبلیغات موجود در مطبوعات و راسنه‌های سمعی و بصری، فقط تبلیغات خالص است.

جدا کردن خلاقیت و تاثیرگذاری، کار کاملا بیهوده‌ای است. به این علت که خلاقیت یکی از راه‌های اساسی ارتباط با مشتریان است. مشتریان انتظار دارند که تبلیغات هم سرگرم‌کننده و جذاب باشد و هم مفهوم فروش را در برگیرد.

coke3

طرح‌های تبلیغات محیطی باید تطبیق‌پذیر باشند. تبلیغات روی بیلبوردها و سقف تاکسی‌ها با تبلیغات داخل اتوبوس و بدنه‌ی آن نسبت و تشابه دارند.

این رسانه اشکال نمایش متنوعی را عرضه می‌کند. طرح‌های مناسب می‌توند با تطبیق و سازگاری، از همه‌ی این امکانات به طور یکجا استفاد کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *