کانون اندیشه خلاق| وقتی قرار به خلاقیت باشد …

پنج تکنیک مهم در تبلیغات نوین

Best_Advertising_Concepts-uk05

پنج تکنیک مهم در تبلیغات، به ویژه تبلیغات نوین

۱-تکنیک گریز از بن‌بست تبلیغاتی

‏براساس این تکنیک، ساختن یک سایت و تبلیغات آن در شبکه جهانی اینترنت مانند ساختن ویترین مغازه در یک بن بست است. زیرا کسی از آدرس سایت ها به خودی خود خبر ندارد و باید به نحوی با نشانی سایت شما آشنا شود و به آن مراجعه کند. پس اگر می خواهید مشتری به سراغ شما بیاید، باید به دنبال دلیلی، برای آمدنش باشید. لذا اولین سوالی که قبل از ساختن سایت باید از خود بپرسید، این است که چگونه و با چه تکنیک های تبلیغات مخاطبان را وادار، به بازدید از این سایت کنید؟

 

۲-تکنیک دادوستد رایگان

یکی از واژه های مهم فرهنگ اینترنت کالاها یا تبلیغات رایگان است. تکنیک دادوستد رایگان می گوید: بازدیدکنندگان را با اهدای کالاهای رایگان جذب سایت خود کنید و سپعی سعی کنید کالای دیگری به آنها بفروشید. استراتژی ساده این است: نخست مردم را با دادن مقدار زیادی اطلاعات رایگان به سایت خود جذب کنید. بعد آنها را از کالاها و خدمات خود آگاه کنید. این استراتژی تبلیغات موثر است ولی برای فروش بیشتر، شما باید به تکنیک تبلیغات دیگری نیز مسلط شوید.

۳-تکنیک اعتمادی(تبلیغات اعتمادی)

‏به گفته‌ی یکی از نظریه پردازان تبلیغات، اعتماد یکی از بزرگ‌ترین مشکلات تبلیغات به ویژه تبلیغات اینترنتی است: به خصوص در عصر قدرت مشتری، شرکت های غیرقابل اعتماد در معرض از دست دادن مزیت رقابتی هستند. گریزپایی مصرف کنندگان، اثربخشی تبلیغات مبالغه ای را کاهش داده و توانایی مشتریان برای ،بررسی پیام های بازاریابان، استراتژی های تبلیغات را با خطر مواجه کرده است. اعتماد چیزی بیش از شعاری است که شرکت ها صرفا در کنفرانس های خبری اظهار می دارند. اعتماد یعنی طرفداری از منافع بلندمدت مشتری. اعتماد سخت به دست می آید و راحت از دست می رود اما هنگامی که شرکتی آن را کسب کرد منافع مستمری را به دست می‌آورد. اعتماد، وفاداری مشتری را افزایش می دهد. مشتریان راضی خرید را تکرار کرده و دامنه خرید محصرل را گسترده تر می کنند. مشتریان اینک ابزارهایی دارند که به آنها کمک می کنند خود تصمیم بگیرند.

Trust-in-the-creative-industry-web

‏بسیاری جستجوی آن لاین خود را دو ماه قبل از اینکه قدم به یک نمایندگی خودرو بگذارند، شروع می کنند. شش درصد به طور متوسط ۴۵٠ ‏دلار در هر خودرو با استفاده از خدمات اینترنت صرفه جویی می کنند.

‏شهرت شناسه یک فروشگاه، ناشی از انواع برداشت های ذهنی مثبت است که توسط امواج تبلیغات پرهزینه به وجود آمده اند. این تبلیغات، اعتماد مردم به شناسه را بالاتر می برند. همان طور که می دانید، سایت ها خیلی مورد اعتماد مردم قرار نمی‌گیرند! زیرا در شخصیت حقیقی یا حقوقی شان ابهام وجود دارد. پس اولین کاری که باید بکنید این است که این ابهام را با دادن یک نشانی کامل و شماره تلفن برطرف سازید و کسب و کار خود را در زمان و فضا مستقر کنید

‏شما می توانید اعتماد مشتریانتان را از طرق مختلف به دست آورید! با فروش محصول ها با مارک‌های شناخته شده، با نشان دادن سیاست های تحویل و بس گرفتن محصولاتتان، با پیوستن به ارگان‌های شناخته شده‌ی ملی یا با ارائه ی ضمانتنامه برای محصول خود. شما اعتماد مشتریانتان را با نصب یک سامانه‌ی راهنمای تبلیغات مشتری پسند و بی‌واسطه و یک سرور امن برای معاملات از طریق کارت های اعتباری می توانید به دست آورید.

۴-تکنیک کشش و ارسال

‏چهارمین تکنیک تبلیغات وب این است که افراد را به وسیله محتوایی جذاب به سایت خود بکشانید و بعد اطلاعات باکیفیت را به طور مداوم به آدرس پست الکترونیکی‌شان ارسال دارید. از آنجا که هزینه‌ی جذب مشتری بسیار زیاد است، کسب وکارها نمی‌توانند بر پایه‌ی یک بار فروشی دوام بیاورند. آنها نیازمند به بازگشت دوباره‌ی مشتریان راضی خود برای فروش های پی درپی هستند. تکنیک کشش و ارسال این ماموریت حیاتی را انجام می دهد.

۵-تکنیک بازار خالی در تبلیغات

‏کسب و کارهای بزرگ مانند Amazon.com، WALT-MART سرمایه و نفوذ لازم برای تبلیغات در تمام بخش‌های بازار را دارند. اما کسب و کارهای کوچک برای موفق شدن باید به سراغ تبلیغات و فعالیت در بازارها و بخش های خالی بازار بروند و آنها را به بهترین نحو پر کنند. طبق تکنیک بازارخالی، این هدف را باید بتوان به خوبی در یکی دوجمله بیان کرد: وجه تمایز کسب و کار شما از دیگر رقبا چیست؟ قسمت های خالی بازار که شما به دنبال پرکردن آنها هستید کجا بوده و چگونه قصد پرکردن آنها را دارید؟ شایان یادآوری است که قوانین مذکور همگی از اهمیت یکسانی برخوردارند. هریک از این قوانین به تنهایی کارساز نیست! بلکه مجموعه‌ی آنهاست که می‌تواند موفقیت را در تبلیغات یک کسب و کار اینترنتی تضمین کند.

باید در، نظر داشت که ١٩٢ ‏کشور مستقل و ۶٠ ‏سرزمین غیر مستقل در دنیا وجود دارد که روی هم در این ٢۵٢ ‏کشور و سرزمین، شش میلیارد و دویست میلیون مصرف کننده زندگی می کنند. رویکردهای بازاریابی برای هر گروه از این ۶ ‏میلیارد و دویست میلیون نفر فرق می کند. سالانه بیشتر از ۴٠٠ ‏میلیارد دلار هزینه تبلیغات در سطح دنیا می شود که از این میان آمریکا با حدود ۵۰ درصد، بالاترین سهم و مجمع کشورهای در حال توسعه با کمتر از ٢٠ ‏درصد این مبلغ، کمترین سهم را دارند.

برگرفته از کتاب تکنیک‌ها و تاکتیک‌های تبلیغات

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *