کانون اندیشه خلاق| وقتی قرار به خلاقیت باشد …

روی کاری که می‌توانید انجام دهید تمرکز کنید

روی کاری که می‌توانید انجام دهید تمرکز کنید

روی کاری که می‌توانید انجام دهید تمرکز کنید

ایده:
بعد از ۱۱ سال کارکردن در زمینه آموزش خدمات مشتریان، به این اعتقاد رسیده‌ام که تقریباً ۸۰ درصد خدمات خوب مشتریان، وابسته به تفکر خلاقانه است – البته بدان معنا نیست که صرفاً بر چیزی خاص تمرکز کنیم که مشتری درخواست می‌کند، بلکه همیشه باید درباره گزینه‌ها و جایگزین‌هایی فکر کنیم که ممکن است برای آن مشتری، حتی بهتر باشد.

ایده در عمل:
کلیه خدمات عالی مشتریان، تمرکز بر چیزی است که “می‌توانید” انجام دهید، نه آنچه “نمی‌توانید” انجام دهید!
زمانی من لباس خاصی را در یک مغازه خرده‌فروشی می‌خواستم، ولی آن‌ها لباسی برای اندازه من نداشتند. فروشنده به هیجده مغازه در نه ایالت مختلف زنگ زد تا آن را برای من پیدا کند. وقتی نتوانست دقیقاً همان لباسی را که من می‌خواستم پیدا کند، کلی عذرخواهی کرد و گفت، «می‌دانم چقدر شما راغب بودید که این لباس را تهیه کنید و من نهایت تلاشم را به کاربستم تا آن را برای شما پیدا کنم. من به هیجده ایالت مختلف زنگ زدم، ولی هیچ‌کس آن لباس را با اندازه شما نداشت. خیلی متأسفم که نتوانستم لباسی را که این‌قدر دوست داشتید پیدا کنم.» اما سپس گزینه‌ای را به من پیشنهاد کرد. او گفت که لباسی را با همان رنگ و سبک مشابه پیداکرده و اگر من مایل به امتحان کردن آن باشم، حاضر است بدون هزینه آن را برایم ارسال کند. گرچه دقیقاً همان چیزی را که می‌خواستم به دست نیاوردم، هنوز به این فروشگاه احساس وفاداری می‌کنم، زیرا آن فروشنده واقعاً تلاش کرد تا نیاز مرا برآورده سازد و فقط با یک یا دو بار تلاش کردن، متوقف نشد.

نکاتی برای اجرا:
نکته مهم در اینجا این است که اندیشه خلاق خود را به کار اندازید و به‌سادگی در نیاز تجاری بیان‌شده مشتری متوقف نشوید. گاهی شما چیزی درباره موارد جایگزین می‌دانید که مشتری از آن خبر ندارد و ممکن است بتوانید چیزی بهتر ازآنچه مشتری درخواست کرده است، ارائه کنید. اما حرف آخر این است که حتی اگر بعد از اتمام تفکرات خلاقی که دارید نتوانید نیاز مشتری به همدلی و محبت را تأمین کنید و در این راه نهایت تلاش خود را به کار ببندید.
انتظارات، هنگامی‌که مشغول خدمت‌رسانی به مشتری هستید، حیاتی‌اند.
آن‌ها را برای راضی کردن مشتری برآورده سازید.
برای اینکه مشتری، شمارا دوست داشته باشد،
فراتر از انتظاراتش عمل کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *