کانون اندیشه خلاق| وقتی قرار به خلاقیت باشد …

تاکتیک‌های فوتبال در تبلیغات

تاکتیک‌های فوتبال در تبلیغات

تاکتیک‌های فوتبال در تبلیغات

«مدافعان پاس‌های بلند می‌فرستادند و بازیکنان تکنیکی تیم که می‌خواستند بازی را روی زمین دنبال کنند، فرصت این کار را نمی‌یافتند… گرفتار شدن در تاکتیک تیم‌های حریف به ویژه مقابل تیم‌های دفاعی، مشکلی است که به خصوص در بازی‌های مقدماتی جام جهانی بیش از همیشه به چشم می‌آید.» این عبارت‌ها، بخشی از جمله‌های یک روزنامه ورزشی است. فوتبال یکی از ورزش‌های تکنیکی و تاکتیکی است که در دنیا بحث‌های زیادی درباره‌ی آن وجود دارد. به نظر می‌توان از تکنیک‌ها و تاکتیک‌های این ورزش نیز مانند جودو برای تبلیغات و بازاریابی استفاده کرد. برای نمونه در مورد تکنیک پاس‌های بلند و کوتاه یا تکنیک‌های هجومی و تدافعی، می‌توان با بازگرداندن  برگردانی به زبان بازاریابی و تبلیغات از آنها استفاده کرد.

توجه به تاکتیک‌ها و تکنیک‌های شطرنج در تبلیغات:

«ما با تبلیغات، شرکت X را کیش و مات کردیم. »این جمله‌ی  یکی از مدیران یک شرکت در مورد تبلیغات شرکت خود به کار گرفته بود. شطرنج یکی از بازی‌های تاکتیکی و استراتژیکی است. زیرا مهره‌های این بازی نیز از جنگ‌ها الهام گرفته شده‌اند. برخی شطرنج را یک سرگرمی می‌دانند و عده‌ای دیگر آن را یک ورزش رزمی- ذهنی محسوب می‌کنند. موفقیت در این ورزش بیش از هر چیز به توان تخلیل و فهم انتزاعی ذهن وابسته است. بیشتر مدیران و تصمیم‌گران به این بازی علاقه نشان می‌دهند؛ زیرا بازی‌ای است که به تفکر استراتژیکی و تفکر تاکتیکی نیاز دارد.

برگرفته از کتاب تکنیک ها و تاکتیک های تبلیغات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به باشگاه مشتریان اندیشه خلاق بپیوندید و از مزایا و هدایای آن بهره مند شوید.
Thank You. We will contact you as soon as possible.