کانون اندیشه خلاق| وقتی قرار به خلاقیت باشد …

مشتری دوست دارد با او چگونه رفتار شود؟

مشتری دوست دارد با او چگونه رفتار شود؟

مشتری دوست دارد با او چگونه رفتار شود؟ صادقانه

برای بهترین فروشنده جهان شدن باید شنیدن را به‌عنوان نخستین فرمان فروش بشناسید. بنابراین برای این کار با افرادی که خرید می‌کنند، تماس می‌گیرم و از آنان می‌پرسم تا بگویند که چه انتظاری از یک فروشنده دارند؟ آنان می‌خواهند فروشنده چگونه عمل کند؟ چه چیزی انتظار دارند تا از یک فروشنده بشنوند؟ من تمام این‌ها را گوش‌داده و نوشته‌ام.
تا زمانی که شما یک سفارش‌گیرنده هستید، نحوه برخورد و رفتار با یک مشتری بالقوه تعیین‌کننده شیوه گرفتن آن سفارش است. و فروش همیشه انجام می‌شود؛ خواه در حالت بله و خواه در حالت نه به مشتری بالقوه بفروشید.

مقاله مرتبط: راز خدمت رسانی عالی به مشتری

در زیر فهرستی از خواسته‌های مشتریان از فروشندگان به‌طور مستقیم از زبانشان آمده است. در چند کلمه آنان می‌گویند” در اینجا آن‌گونه که من می‌خواهم فروخته شود آمده است” . هر وقت محصول یا خدمات خود را عرضه می‌کنید، چند مورد از موردهای زیر را رعایت می‌کنید؟ درخواست‌های مشتریان اغلب کمک بیشتری به گرفتن “بله” می‌کند. اگر به‌طور ترکیبی از آن‌ها استفاده شود، برای ایجاد رابطه و بستن فروش قدرت بیشتری خواهید داشت.

فقط حقایق را به من بگویید: اهل طول و تفسیر نیستم، پس‌ازاینکه مرا کمی شناختید، سر اصل مطلب بروید.
حقیقت را بگویید و از تعبیر “صادقانه” استفاده نکنید، این واژه مرا عصبی می‌کند: اگر چیزی بگویید که من شک کنم یا بدانم حقیقت ندارد، شمارد می‌شوید.
یک فروشنده بااخلاق می‌خواهم : آیا تابه‌حال کسی عبارت “صادق‌ترین وکیل” را گفته است؟ فروشندگان اغلب محکوم می‌شوند که کمی بی‌اخلاق‌اند. اقدام شما اخلاق شمارا ثابت می‌کنند نه گفته‌های شما.
دلیل و مدرک کامل نشان بدهید که چرا این محصول برای من کامل است: اگر به آنچه می‌فروشید نیاز دارم، باید بدانم چطور از خرید آن سود می‌برم.
چند دلیل به من نشان بدهید: اگر بتوانید گفته خود را ثابت کنید، احتمال بیشتری هست که بخرم. یک مدرک چاپی برای تقویت اعتماد من یا تأییدیه تصمیم من نشان بدهید.
نشان دهید که من تنها نیستم، درباره شرایط مشابه که در آن، کس دیگری موفق شده است، چیزی بگویید: من نمی‌خواهم نخستین یا تنها فرد باشم. می‌خواهم بدانم آن محصول چطور در جای دیگر کارکرده است. اطمینان بیشتری خواهم یافت اگر کس دیگری همچون خودم را به من نشان دهید که محصول شمارا با همان شرایطی که من دارم، خریده و آن را دوست داشته باشد یا با آن به‌خوبی کارکرده باشد.
نوشته‌ای از یک مشتری وفادار به من نشان دهید: یک تأییدیه بیشتر و قوی‌تر از ۱۰۰ عرضه کار می‌کند.
بگویید و نشان دهید چه خدمات پس از فروشی به من خواهید داد: درگذشته وعده‌های پوچ بسیاری شنیده‌ام.
بگویید و نشان بدهید قیمت عادلانه است: می‌خواهم مطمئن شوم که قیمت پرداختی من برای محصول شما عادلانه باشد. در من حس انجام دادن یک معامله را ایجاد کنید.
بهترین روش پرداخت را به من نشان دهید: اگر نتوانم پرداختی انجام دهم، اما محصول فردشی شمارا بخواهم راه‌حلی را به من نشان دهید.
یک انتخاب و اجازه تصمیم‌گیری به من بدهید، در کنار آن‌یک پیشنهاد مشاوره‌ای هم نشانم بدهید: صادقانه بگویید اگر این پول مال شما بود چه می‌کردید؟
انتخاب مرا تقویت کنید: ممکن است عصبی باشم و بخواهم تصمیم اشتباهی بگیرم. بنابراین انتخابم را با ارائه اعداد و ارقامی که نشان‌دهنده سود من باشند و حس اعتماد مرا برای خرید بالاتر ببرند، تقویت کنید.
با من بحث نکنید: حتی اگر من اشتباه می‌کنم،دوست ندارم چند فروشنده باهوش به من بگویند که من در اشتباهم، ممکن است فروشنده در این کار پیروز شود، اما مطمئن هستم فروش را از دست می‌دهد.
من را گیج نکنید: هر چه مار را پیچیده‌تر کنید، احتمال کمتری وجود دارد که من بخرم.
چیزهای منفی را به من نگویید: می‌خواهم همه‌چیز عالی باشد، چیزهای بدی درباره افراد دیگر به‌ویژه رقبا، خودتان، شرکت و حتی خودم بازگو نکنید.

ادامه دارد…

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به باشگاه مشتریان اندیشه خلاق بپیوندید و از مزایا و هدایای آن بهره مند شوید.
Thank You. We will contact you as soon as possible.