کانون اندیشه خلاق| وقتی قرار به خلاقیت باشد …

شناسایی نام و نشان تجاری

شناسایی نام و نشان تجاری

فرض کنید که برای خرید بادام‌زمینی به سوپرمارکت مراجعه کرده‌اید. کدام‌یک از دو نام و نشان تجاری پلنترز یا آنکل جیمز را انتخاب می‌کنید؟ اگر قیمت محصول آنکل جیمز بسیار ارزان‌تر باشد و شما در زمره مشتریانی باشید که به دنبال خرید کالاهای ارزان‌قیمت است، انتخاب شما آنکل جیمز است، اما در شرایط دیگر بسیاری از افراد، بادام‌زمینی‌های پلنترز را انتخاب می‌کنند. دلیل این امر این است که این نام برایشان شناخته‌شده است. به‌عبارت‌دیگر، سطح شناسایی این نام و نشان تجاری نزدشان بالاتر است.

برای سالیان متمادی در تبلیغات پلنترز به مشتریان گفته‌شده که بادام‌زمینی‌های این شرکت بهترین است. اگرچه ممکن است بسیاری از مردم هرگز این محصول را استفاده نکرده باشند، اما برتری این نام و نشان تجاری را باور دارند.

اگر نام و نشان تجاری دیگری نظیر آنکل جیمز، هدایای تبلیغاتی خود را به‌صورت مکرر همراه نامه‌های تبلیغاتی برای شما بفرستد، نام، نشان‌واره و شعار این شرکت در منزل یا محل کار شما باقی خواهد ماند. تحت تأثیر این هدایای تبلیغاتی سطح شناسایی شما از این نام و نشان تجاری افزایش می‌یابد. حتی اگر شیفته محصولات پلنترز باشید ممکن است روزی تصمیم بگیرید که بادام‌زمینی‌های آنکل جیمز را امتحان کنید. درنتیجه ارتقای سطح شناسایی نام و نشان تجاری به سبب توزیع مکرر هدایای تبلیغاتی، مشتریان با بسیاری از محصولات جدید آشنا می‌شوند.

از این مرحله به بعد، کیفیت و ارزش واقعی محصول، عامل کلیدی خواهد بود. در نمونه ذکرشده، یکی دیگر از جذاب‌ترین ایده‌های تبلیغاتی، ارسال نمونه محصول بادام‌زمینی در ظروف و بسته‌بندی‌های «بادوام و قابل نگهداری» برای مشتریان است. در این صورت، زمانی که بادام‌زمینی‌ها تمام می‌شوند، مشتریان شما بسته‌بندی  را نگه می‌دارند و برای کاربردهای دیگر از آن استفاده می‌کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به باشگاه مشتریان اندیشه خلاق بپیوندید و از مزایا و هدایای آن بهره مند شوید.
Thank You. We will contact you as soon as possible.