کانون اندیشه خلاق| وقتی قرار به خلاقیت باشد …

اصول تفکرناب در تبلیغات ناب

ads

به‌طور یقین برای افزایش بهره‌وری و اثربخشی تبلیغات و کاهش هزینه‌های تبلیغاتی در سازمان – همان‌طور که در مزیت رقابتی تبلیغاتی تشریح شد- ضرورت استفاده از روش‌های مطرح دنیا از قبیل تفکر ناب لازم می‌شود. این روش در اکثر نقاط جهان توسط افرادی سخت‌کوش اجراشده است. آن‌ها با تشکیل گروه‌های تخصصی موردنیاز، به انجام کارهای گروهی برای شناسایی اتلاف مبادرت کردند.

آنها توانستند مشکلات زیادی را از سر راه تبلیغات برداشته و شرکت یا سازمانشان را به موقعیت‌های عالی برسانند. یکی از نمونه‌های مهم استفاده از این تفکر، در تبلیغات شرکت اچ پی است که این تکنیک را در کمپین تبلیغاتی خود پیاده کرد و به موفقیت‌های بسیاری در امر تبلیغات دست‌یافت.

سرآغاز و منشأ اصلی شکل‌گیری تفکر ناب از روش تولید ناب، شرکت تویوتا واقع در جزیره ناگویای ژاپن است. در ابتدا خانواده تویوتا در صنعت ماشین‌آلات نساجی فعالیت می‌کردند. در دهه ۱۹۳۰ به دلیل نیاز شدید دولت ژاپن شرکت تویوتا وارد صنعت وسایل نقلیه موتوری شد. در آن سال‌ها این شرکت با مشکلاتی از قبیل بازار داخلی کوچک، نیروی کار ثابت، فقدان سرمایه کافی و رقبای خارجی علاقه‌مند به بازار ژاپن روبه‌رو بود. آی جی تویودا با مهندس شرکت تائیچی اوهنو به آمریکا سفرکرده، از شرکت خودروسازی فورد بازدید به عمل آوردند و نهایتاً به این نتیجه رسیدند که اصول تولید انبوه قابلیت پیاده‌سازی در ژاپن را ندارد و این سیستم پر از مودا (اتلاف) است. بر همین اساس، آن‌ها شیوه‌ای جدید از تولید را که بعدها تولید ناب نام گرفت، ایجاد کردند.

در مدل تولید ناب می‌توان با کمترین امکانات، انجام بیشترین کارها را با توجه به داده‌های مبتنی بر ارزیابی مقایسه‌ای که نشان‌دهنده سازمان‌دهی امور مربوط به «مدیریت ارتباط با مشتری»،«زنجیره تأمین»،«تکوین محصول»و«عملیات تولید» است، میسر کرد و آن همانا رهیافتی است که شرکت تویوتا، بعد از جنگ جهانی دوم، پیشگام آن بوده است. در مدل یا استراتژی تفکر ناب در تبلیغات یا تبلیغات ناب نیز می‌توان با کمترین امکانات، بیشترین و فراوان‌ترین تبلیغات با اثربخشی بهینه را به ارمغان آورد که مبتنی بر عوامل بسیار مانند تعداد مخاطبان، بهبود کیفیت تبلیغات، بهره‌وری تبلیغات، اثربخشی تبلیغات و … باشد.

اصول تبلیغات ناب:

  • تعیین ارزش تبلیغات از دیدگاه مشتری و مخاطب
  • شناسایی جریان ارزش تبلیغات
  • ایجاد حرکت بدون وقفه در این ارزش
  • ایجاد امکان کشش در زنجیره
  • تعقیب کمال

منبع: تاکتیک ها تکنیک های تبلیغات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به باشگاه مشتریان اندیشه خلاق بپیوندید و از مزایا و هدایای آن بهره مند شوید.
Thank You. We will contact you as soon as possible.