کانون اندیشه خلاق| وقتی قرار به خلاقیت باشد …

تشریح رسانه‌ محیطی

تشریح رسانه‌ی محیطی

تشریح رسانه‌ محیطی

فعالیت روزافزون و الگوهای فزاینده جابه‌جایی و حرکت مشتریان، باعث افزایش مخاطبان «تبلیغات محیطی» شده است.

مطالعه و شناخت الگوی زندگی مشتریان، توانسته است تبلیغات محیطی را به رسانه‌ای که مبتنی بر علم بازارسازی(بازاریابی) و هم‌جواری با مخاطبان است، تبدیل کند.

وجود رسانه‌ تبلیغات محیطی در محدوده‌ زندگی ما، این رسانه را به یک همسایه دائمی تبدیل کرده است. حضور آن غیرقابل اجتناب و نادیده گرفتن آن امکان‌پذیر نیست. این حضور، از این رسانه، یک هم‌جوار ساخته است.

محیط بیرون از منزل، شامل مکان‌های تجاری بزرگ و مراکز خرید می‌شود. تبلیغ در این مکان‌ها، سازندگان آگهی را قادر می‌سازد که  با مشتریان بالفعل یا بالقوه‌ی خود ارتباط مستقیم برقرار کنند.

تبلیغات محیطی، مشتریان یا مخاطبان را در زمان‌هایی که در حال حرکت و جابه‌جایی هستند،تحت تاثیر قرار می‌دهد و پیام‌های تبلیغاتی را روزانه در محل زندگی، کار، خرید، بازی و مسافرت به آنان می‌رساند.

رسانه‌ی تبلیغات محیطی نقش یک کاتالیزور را میان جابه‌جایی و خریدو فروش ایفا می‌کند و این قابلیت را دارد که همگام با تغییرات ارتباطی عصر حاضر پیش برود. هزینه‌ پایین آن در مقایسه با تبلیغ در دیگر رسانه‌های عمومی و مطبوعاتی، باعث محبوبیت روزافزون آن شده است. با کمک گرفتن از تکنولوژی پیشرفته‌ی روز، تبلیغات محیطی از شکل کلی ارتباط در بازار خرید و فروش، به شکل رسانه‌ای که مخاطب خاص را هدف قرار می‌دهد، درآمده است. این موضوع درهایی را برای استفاده‌ بیشتر از روش‌های جدید در تبلیغات محیطی گشوده است.

از آنجا که رسانه‌ محیطی، مثل یک زمزمه پیوسته در مراکز تجاری حضور دارد، پیام خود را با قدرت در طول شبانه‌روز و نیز هفت روز هفته به سمع و نظر مخاطبان می‌رساند. تشریح رسانه‌ محیطی

morumbipark

دوازده مزیت مهم تبلیغات محیطی:

در طول زمان، اختصاص حجم قابل توجهی از بودجه‌ رسانه‌ها به تبلیغات محیطی، حداقل دوازده برتری مهم را برای نام‌های تجاری به همراه آورده است:

۱- آگاهی سریع مشتریان و تضمین حضور دائمی شرکت‌ها در بازار:

چون تبلیغات محیطی به طور پیوسته در معرض دید قرار دارد، حضور دائمی شرکت‌ها در بازار تضمین می‌شود. تشریح رسانه‌ محیطی

۲- ایجاد شناخت و پای‌بندی در مشتریان:

تبلیغات محیطی، به علت استمرار در پیام رسانی در طول زمان،بعلت شناخت بیشتر مشتری و پای‌بندی او به یک محصول خاص می‌شود.

۳-گسترش دامنه‌ پخش محصول:

از آنجا که در تبلیغات محیطی از اشکال و روش‌های گوناگونی استفاده می‌شود، این رسانه می‌تواند دامنه‌ پخش محصول را در بازار گسترش دهد.

۴- گستردگی و وسعت حوزه‌ پیام رسانی:

این رسانه حوزه‌ انتشار آگهی شنیداری، دیداری و مطبوعاتی را از محدوده‌ منزل و محل کار مخاطب فراتر می‌برد؛ در نتیجه‌ پیام رساتر و گسترده‌تر به وی می‌رسد.

۵- انطباق تبلیغات منطقه‌ای با استراتژی تبلیغات ملی:

تبلیغات محیطی می‌تواند خط مشی تبلیغات ملی را با کمپین‌های منطقه‌ای انطباق دهد. در نتیجه، تبلیغات خاصی برای هر محله به طور مجزا طراحی و اجرا  می‌شود.

۶- برقراری ارتباط کامل با مخاطبان، با تکیه بر علم جمعیت‌شناسی:

تبلیغات محیطی، با برنامه‌ریزی درست و با استفاده از علم جمعیت‌شناسی، هزینه‌های رسانه‌ای را به حداقل می‌رساند و بدون اتلاف انرژی، با مخاطبان ارتباط موثری برقرار می‌کند.

۷- جلوگیری از وجود خطا و پراکندگی در ارائه پیام:

این رسانه با ارائه‌ی پیام‌های ساده و موثر در سرتاسر محله‌ها و مراکز تجاری، از به هم ریختگی و پراکندگی تبلیغات که معمولا در رسانه‌های جمعی اتفاق می‌افتد،جلوگیری می‌کند.

۸- قابلیت تبدیل انواع طرح‌های تبلیغاتی به تبلیغات محیطی:

رسانه‌ تبلیغات محیطی، با ویژگی‌های خلاقانه‌ی خود می‌تواند همان پیام‌های منتشر شده در رسانه‌های جمعی و مطبوعاتی را به پیام‌های تاثیرگذار محیطی تبدیل کند.

۹- هدایت مردم به سوی مرکز خرید:

در این رسانه، می‌توان در کنار تابلوهای تبلیغاتی، نشانی محل تهیه کالاهای مورد تبلیغ را هم ارائه کرد و مخاطبان را در مرکز تجاری، فرودگاه‌ها و یا محل‌های خرید، به طور مسقیم به آن سو هدایت کرد.

۱۰- تاثیرگذتری بر تصمیم نهایی مشتری برای خرید:

این رسانه می‌تواند قبل از اینکه مصرف کننده در مورد تصمیم بگیرد، یادآور محل خرید باشد.

۱۱- ایجاد همکاری مشارکت بین چند نام تجاری:

در برخی از موارد، یک نام تجاری برای فروش و ارائه‌ محصول و همین‌طور پیام خود، با نام تجاری دیگری همکاری کند. تبلیغات محیطی، یک رسانه و وسیله‌ موثر برای برقراری همکاری، ارتباط و مشاکت بین نام‌های تجاری است.

۱۲- در تبلیغات محیطی، می‌توان با ارائه‌ی مسقیم نشانی سایت اینترنتی، شماره‌ی تلفن و دیگر اطلاعات ضروری، بین مصرف کننده و نام تجاری، ارتباطی مستقیم و سریع برقرار کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *