کانون اندیشه خلاق| وقتی قرار به خلاقیت باشد …

مهارت ها و عادت های پیگیری فروش

مهارت ها و عادت های پیگیری فروش

مهارت ها و عادت های پیگیری فروش

یک ضرب المثل فروش هست که می گوید “شانس موفقیت شما به نسبت تعداد تماس های فروشی که انجام میدهید، افزایش می یابد”. جای بسی تعجب است که چطور این حقیقت می تواند تا این اندازه ساده باشد. اگر این قدر ساده است، چرا آن را انجام نمی دهید؟
مهارت های پایداری خوب فروش و دانش قوی محصول بی معنی هستند، مگر این که تعداد مناسبی از مشتریان بالقوه را ببینید و پیگیری کنید. دیدن این تعداد مشتری، نوعی مسیر و جریان ایجاد می کند… تعداد مشتریان بالقوه در نقطه خرید یا نزدیک بدان.
یک بررسی سریع از تعداد مشتریان شما مشخص می کند که چرا فروش شما گسترده می شود یا تنزل می یابد. زمانی که با مشتری بالقوه قرار می گذارید و عرضه می کنید، اگر ۲ نفرشان بخرند هیچ کاری نکرده اید و اگر ۲ نفر نخرند، باز هم هیچ موضوع مهمی نیست؛ ۶ نفر دیگر در دست شما هستند که خرید یا عدم خرید آنان در نتیجه گفته ها و ناگفته های شماست. فروش به هر شکلی ایجاد خواهد شد؛ خواه آنان در پایخ مثبت بخرند، خواه منفی.
مهارت ها و عادت های پیگیری شما تعیین کننده ۸۰ درصد فروش شما هستند.
آن ها نظم شخصی شما را کاهش می دهند. چقدر خوب هستند؟ چقدر سازگار هستند؟ بدون نظم شخصی، باید کار مونتاژ خطی را در نظر بگیرید، زیرا آن را در فروش نمی توانید بسازید. در این حا فرمولی ساده برای نگهداری کامل مسیر فروشتان آمده است:
۱- در هر روز ۱۰ تماس با مشتریان جدید داشته باشید.
۲- ۱۰ قرار ملاقات جدید در هفته ترجیحاً شنبه ها برگزار کنید.
۳- ۱۰ تماس پیگیری در روز داشته باشید.
۴- یک عرضه قوی در صبح و یکی در بعدازظهر داشته باشید.
۵- با مشتریان بالقوه و بالفعل در هفته چهار بار نهار بخورید.
۶- در دو فعالیت شرکت کنید یا انجمن ها را هدایت نمایید.
۷- در هفته دست کم در دو کار شبکه ای کاربردی شرکت کنید( جایی که بهترین مشتریان بالقوه و بالفعل شما می روند.)
۸- اسناد درست روزانه تهیه کنید.
اگر نتوانید انچه انجام می دهید را ثبت کنید، توانایی پیگیری شما از بین خواهد رفت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به باشگاه مشتریان اندیشه خلاق بپیوندید و از مزایا و هدایای آن بهره مند شوید.
Thank You. We will contact you as soon as possible.