کانون اندیشه خلاق| وقتی قرار به خلاقیت باشد …

عوامل موفقیت شش سیگما

عوامل موفقیت شش سیگما

عوامل موفقیت شش سیگما

دو عامل که در موفقیت پروژه‌های شش سیگما در سازمان نقش تعیین‌کننده‌ای بر عهده‌دارند، عبارتنداز:

  1. ابزارها و تکنیک‌های آماری مورداستفاده

ابزارهای متنوع و گوناگونی در مراحل مختلف اجرای تکنیک های شش سیگما برای تبلیغات مورداستفاده قرار می‌گیرند. از آن جمله می‌توان از ابزارهایی نظیر: نمودار وابستگی، طوفان فکری ، نمودار علت و معلول، فرم‌های جمع‌آوری داده‌ها، برگه کنترل نمودار فراوانی، نمودار تمرکز، نمودارهای فراوانی، نمودارهای جریان، گانت چارت‌ها، نمودارهای پارتو، ماتریس اولویت‌بندی، رگرسیون، آزمون‌های فرض مربع کای، مدل کانو، نمودار کنترل کیفیت فرآیند، ابزارهای برنامه‌ریزی و روش‌های دیگر نام برد. آشنایی با ابزارها و تکنیک‌های آماری که به بعضی از آن‌ها در مقالات قبلی اشاره شد، در متدولوژی شش سیگما الزامی است.

  1. افراد و تیم‌ها

افراد و تیم‌هایی در قالب پروژه‌های تعریف‌شده برای بهبود فرآیندها اقدام می‌کنند. افراد مذکور بنیان اجرای شش سیگما را تشکیل داده، به شش گروه تقسیم می‌شوند. مستندات جدید علمی موجود درزمینهٔ ۶ سیگما بر روی این ساختار به‌صورت کلی اتفاق‌نظر دارند. این شش گروه عبارت‌اند از :

الف) مدیران ارشد: مدیر یا مدیران ارشدی که نیروی رویکرد به ۶ سیگما را دز تبلیغات سازمان جاری می‌کنند و حمایت‌های لازم را از اجرای شش سیگما به عمل‌آورده، نسبت به اجرای آن متعهد و پاسخ‌گو هستند.

ب)قهرمانان: افراد کارشناسی که با معرفی تبلیغات شش سیگما بستر و فرهنگ مناسب را به وجود می‌آورند. این افراد راهبران فکری این روش‌شناسی هستند و به‌عنوان مغز متفکر، اجرای شش سیگما در تبلیغات را تسهیل می‌کنند. آن‌ها باید اهداف را تعیین کنند، امکانات مورد نباز را تخصیص داده و پیشرفت برنامه تبلیغات مبتنی بر شش سیگما و نتایج آن‌ها را پیگیری و بررسی کنند.

ادامه معرفی گروه‌ها را در مقاله بعدی دنبال کنید.

برگرفته از کتاب تکنیک‌ها و تاکتیک‌های تبلیغاتی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به باشگاه مشتریان اندیشه خلاق بپیوندید و از مزایا و هدایای آن بهره مند شوید.
Thank You. We will contact you as soon as possible.