کانون اندیشه خلاق| وقتی قرار به خلاقیت باشد …

ویژگی‌های خاص فروش خود را به‌دقت سازمان دهید

ویژگی‌های خاص فروش خود را به‌دقت سازمان دهید

ویژگی‌های خاص فروش خود را به‌دقت سازمان دهید

بانک ملی «نورت وسترن» در مینیاپلیس درصدد آگاهی از این نکته برآمده، که آیا جزوه‌هایی که برای افراد، توسط بانک پست می‌شود، خوانده می‌شوند یا خیر؛ و بنابراین این بار، پاراگراف خاصی را به جزوه خود افزود، و آن را برای صد تن از مشترکان ارسال داشت. در این پاراگراف قیدشده بود برای متقاضیانی که علاقه‌مند به دریافت جزوه‌ای شامل ۴۵۰۰ اصطلاح فنی هستند، این جزوه به همراه یک اسکناس ده‌دلاری فرستاده خواهد شد. فکر می‌کنید چند نفر از مشتریان این بانک به دریافت پول مجانی علاقه‌ای نشان دادند؟

هیچ‌کس!

روشن است که ترتیب مطالب و جمله‌های نوشته‌شده در چگونگی خواندن افراد مؤثر است. اگر بانک نوشته‌ی «۱۰ دلار مجانی» را بر روی پاکت پستی خود قرار می‌داد، بسیاری از خوانندگان از آن استقبال می‌کردند.

هنگام نوشتن نسخه آگهی، بایستی با دقت به ترتیب نکات موردنظر خود توجه کنید. آگهی شما احتمالاً دارای یک پیام اصلی است: «مصرف بنزین این اتومبیل کم است» و چندین پیام فرعی: (جادار است و باقیمت مناسب). عنوان بایستی پیام اصلی را منعکس سازد و خطوط اولیه متن نیز باید به تائید عنوان بپردازد. پیام‌های فرعی در لابه‌لای خطوط بعدی متن آگهی ظاهر خواهند شد.اگر آگهی شما طولانی است، هر یک از پیام‌های ثانوی شما می‌تواند دارای شماره و یا سرفصل جدا باشد.

ترتیب پیام‌های فروش شما بر اساس اهمیت نسبی آن‌ها – میزان اطلاعاتی که در اختیار خواننده قرار می‌دهید و نوع تبلیغ – شکل می‌گیرد (نامه، آگهی، داستان خبری و یا تبلیغات تلویزیونی).

تری اسمیت که مدیر روابط عمومی شرکت وستینگهاوس است قاعده ویژه‌ای را برای سازمان‌دهی پیام‌های خود در سخنرانی‌ها و معرفی و ارائه کالا طراحی کرده است.

قانون او به این صورت است: «آنچه را که قصد داری به آن‌ها بگویی، بگو، بازهم بگو. و سپس آنچه را که به آن‌ها گفته‌ای، از نو بگو».

نویسنده یک برنامه معرفی کالا، بایستی ابتدا هدف کلی این معرفی را با در نظر گرفتن پیام‌های مهم آن ارائه کند، سپس خلاصه‌ای از تک‌تک پیام‌ها و نکات اصلی را به نگارش دربیاورد. شنوندگان برخلاف خوانندگان یک آگهی، نمی‌توانند برای یادآوری این نکات به نوشته‌های آگهی مراجعه کنند و بنابراین بیان چکیده مطالب به یادگیری و یادآوری شنوندگان کمک می‌کند.

برتون پین کوس که نویسنده آزاد تبلیغاتی است، الگوی منحصربه‌فردی را برای برنامه‌های فروش خود طراحی کرده است. پین کوس، نامه را با عنوانی آغاز می‌کند که نوید می‌دهد. عملی شدن وعده را به اثبات می‌رساند و ثابت می‌کند که کالای یادشده حاوی تمامی خصوصیاتی است که در آگهی به آن اشاره‌شده است.

سپس خواننده را در جهت سفارش کالا راهنمایی می‌کند و توضیح می‌دهد که چرا بهای این کالا در قبال ارزش آن بسیار ناچیز است.

قبل از آن‌که به نوشتن یک آگهی یا نامه بپردازید، نکات مهم موردنظر خود را بر روی کاغذ بیاورید و آن‌ها را به صورتی معقول، متقاعدکننده و شفاف مرتب کنید و در نوشتن آگهی خود از همین روش پیروی کنید.

منبع : ادبیات تبلیغ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به باشگاه مشتریان اندیشه خلاق بپیوندید و از مزایا و هدایای آن بهره مند شوید.
Thank You. We will contact you as soon as possible.