کانون اندیشه خلاق| وقتی قرار به خلاقیت باشد …

داستان استارباکس

داستان استارباکس

داستان استارباکس

یکی از بهترین شیوه‌ها برای اثبات اعتبار پیشگام بودن شما این است که اولین نام در یک رسته جدید باشید. استارباکس، اولین کافی‌شاپ زنجیره‌ای به مدل اروپایی بود. بنابراین به‌سرعت، به محل موردعلاقه جوانان شهری و پیرو مد روز تبدیل شد. طبیعتاً رسانه‌ها هم شروع به تعریف و تمجید از محل و مشتریانش کردند.

مؤسس و مدیرعامل استارباکس، هوراد شولتز عقیده دارد که :”امروزه بسیار دشوار می‌توان یک محصول را از طریق تبلیغات مصرفی ارائه داد زیرا مشتریان دیگر مثل گذشته به تبلیغات توجه نمی‌کنند و پیام آن را هم باور ندارند. وقتی من ارقام مربوط به هزینه تبلیغات را می‌شنوم، تعجب می‌کنم که مردم انتظار برگشت سود از چنین سرمایه‌گذاری‌ای دارند.”

بعضی از مشتریان به ما می‌گویند، ما استارباکس نیستیم، و کاپوچینو یا اسپرسو یا محصولات جالب دیگری نداریم که بشود درباره‌شان حرفی زد. این‌یک مشکل مشترک این روزهاست.

(زمانی که اتومبیل‌ها به‌تازگی به رادیوهای کوچک گران‌قیمت مجهز شده بودند، برخی از دارندگان خودرو برای این‌که جلوی سرقت را بگیرند، بر روی شیشه جلوی ماشین، کاغذی می‌چسباندند و روی آن می‌نوشتند:”رادیو نداریم.”یک‌بار یک صاحب خودرو وقتی سراغ ماشینش آمد دید که شیشه آن را شکسته‌اند و روی تکه کاغذ نوشته‌اند:”خوب، یکی تهیه کن!”)

هیچ‌چیز جالبی که بتوان درباره‌اش حرف زد، ندارید؟ خوب یکی تهیه کنید! امروزه، مسئولیت برنامه‌ریز استراتژیک روابط عمومی، یافتن ایده‌ای است که نه هر جور اطلاع اساسی‌ای، بلکه اطلاع‌رسانی همگانی را، که باعث ساخته‌شدن یک نام تجاری می‌شود، در پی داشته باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *