کانون اندیشه خلاق| وقتی قرار به خلاقیت باشد …

سایت های اینترنتی موفق

سایت های اینترنتی موفق

سایت های اینترنتی موفق

با اینکه خیلی از سایت های اینترنتی از بین رفتند، ولی سایت های دیگری هنوز وجود دارند که سرحال و قبراق و سودآورند. این سایت های موفق همگی، رسته جدیدی ارائه کردند و ان را با انگیزش قوی و مقدار زیادی روابط عمومی مناسب همراه کردند.
امریکا آن لاین اولین رساننده خدمات اینترنتی نبود، ولی اولین آی اس پی ای بود که با روابط گسترده وارد ذهن مخاطبانش شد، علاوه بر ان، در اول دسامبر ۱۹۹۶، AOL یک سرویس زیر قیمت و ثابت به شدت برانگیزاننده ارائه کرد.
آمازون دات کام اولین کتاب فروشی اینترنتی نبود ، ولی امازون اولین کتاب فروشی اینترنتی بود که توانست توجه مخاطبانش را به خود جلب کند و با ۳۰٪ تخفیف در ان ها انگیزه خرید ایجاد کند.
مانستر هم احتمالاً اولین سایت کاریابی اینترنتی نبود؛ ولی اولین سایت کاریابی ای بود که توجه و علاقه مخاطبانش را جلب کرد. گذشته از آن، لیست ۸۰۰۰۰۰ امکان شغلی موجود در سایت، انگیزه ای قوی به وجود می آورد.
پرایس لاین اولین سایت اینترنتی ای بود که بلیط هواپیما و اتاق هتل را زیر قیمت رزرو می کرد و نرخ کرایه را به مزایده می گذاشت و عامل ایجاد کننده انگیزه آن، صرفه جویی قابل توجه در پول شما بود که با استفاده از سایت میسر می شد.
ای بی اولین سایت حراج اینترنتی با ۲۹ میلیون نفر عضو ثبت شده و میلیون ها وسیله و شی به حراج گذاشته شده بود. عامل ایجاد انگیزه آن هم، وسعت و قدرت سایت بود.
زمانی که به دنبال یک گروه یا رسته جدید می گردید که در آن اولین نفر بوده و کار خود را با آن شروع کنید، بهترین سوال این نیست که: ” وسعت این بازارها چقدر است؟”
سوال اولیه باید این باشد که چه رسته یا گروه جدیدی می توانیم به وجود بیاوریم؟ آیا این رسته دارای ارزش روابط عمومی و اطلاع رسانی هست؟ و ما باید از چه زاویه ای وارد شویم که بتوانیم مخاطبان را به ترجیح این رده جدید ترغیب کنیم؟
اشکال جذب بازار موجود شدن اینست که احتمالاً این بازار در حال حاضر به اندازه کافی پر است و جای چندانی برای فعالیت شما ندارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به باشگاه مشتریان اندیشه خلاق بپیوندید و از مزایا و هدایای آن بهره مند شوید.
Thank You. We will contact you as soon as possible.