کانون اندیشه خلاق| وقتی قرار به خلاقیت باشد …

دو مشکل عمده تبلیغات

دو مشکل عمده تبلیغات

دو مشکل عمده تبلیغات

در ادامه مقاله قبلی اینکه چگونه می توانید خود را از انتهای طیف تبلیغات به ابتدای آن برسانید؟ خواهیم داشت :

تبلیغات راه بسیار دشواری برای پیمودن این تونل است. تبلیغات خود دو مشکل عمده دارد: اول اینکه خود تبلیغات اعتبار ندارد و دوم اینکه نام تجاری‌ای که برای مردم شناخته‌شده نیست هم معتبر نمی‌شود؛” اگر تابه‌حال اسمی از آن‌ها نشنیده‌ام، پس حتماً کارشان خوب نیست.”

“روابط عمومی” هردوی این مشکلات را حل می‌کند. پیام روابط عمومی اعتبار دارد چون از یک منبع احتمالاً بی‌طرف برگرفته‌شده است و بالاتر از آن، شما از رسانه‌های جمعی انتظار دارید که درباره چیزهایی که نمی‌دانید به شما آگاهی بدهند. دلیل وجودی اخبار همین است.

چگونه می‌شود کشور ترکمنستان را تعریف کرد؟ مطمئناً نه به‌وسیله تبلیغات.

( هر از چند گاهی تبلیغات می‌تواند یک نام تجاری ناشناس را به شهرت کمی برساند. آگهی اردک برای ای اف ال ای سی AFLAC یک مثال خوب است. این که این تبلیغ تا چه اندازه به شرکت ای اب ال ای سی سود می‌رساند، بحث دیگری است. برخی از مردم شخصیت تبلیغاتی اردک را می‌شناسند، ولی نمی‌دانند که این شرکت چه خدمتی انجام می‌دهد و یا اسم آن خلاصه چه عبارتی است!)

بیایید تصور کنیم که اسم شرکت شما، ابتدای طیف قرار دارد و همه آن را می‌شناسند، فایده یک برنامه تبلیغاتی جلب‌توجه کننده برای نامی که همه با آن آشنا هستند، چیست؟ قرار نیست که این برنامه تبلیغاتی به شهرت نام تجاری شما که به‌احتمال ۹۰ تا ۹۵ درصد در بالاترین نقطه شناخت مردم قرار دارد و از آن بالاتر نخواهد رفت، چیزی بی افزاید. خیلی از آگهی‌ها برای نام‌هایی که در صدر طیف هستند، از نوع آگهی جلب‌توجه کننده و بدون هیچ پیام خاصی‌اند. مثل همین سری آگهی‌های ویدئو کلیپ وار نایکی. هدف از ارائه این آگهی‌ها چیست؟ نمی‌توان هدف آن را بالا بردن آگاهی مخاطب نسبت به این نام تجاری عنوان کرد.زیرا که نایکی به‌خودی‌خود شهرت کافی دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به باشگاه مشتریان اندیشه خلاق بپیوندید و از مزایا و هدایای آن بهره مند شوید.
Thank You. We will contact you as soon as possible.