کانون اندیشه خلاق| وقتی قرار به خلاقیت باشد …

معمای حل نشدنی تبلیغات خلاق

معمای حل نشدنی تبلیغات خلاق

معمای حل نشدنی تبلیغات خلاق

بیش از چهل سال پیش آلفرد پولیتز، محقق برجسته، دامی که مشتریان تبلیغات خلاق در آن می‌افتند را نمایان کرد. او در مقاله‌ای تحت عنوان “معمای حل نشدنی تبلیغات خلاق” چنین نوشت:”این مسئله تأسف‌بار است، ولی عجیب نیست که تبلیغاتچی‌ها به‌جای تلاش در جهت جالب نشان دادن کالا، تمام تلاش خود را برای جالب‌تر کردن تبلیغ به کارمی گیرند. درنتیجه هدف آن‌ها دیگر فروش کالا به مصرف‌کننده نیست، بلکه فروش تبلیغات به مشتری آن است.

تا زمانی که هدف آژانس‌های تبلیغاتی به‌جای فروش کالا به مصرف‌کننده، فروش تبلیغات به مشتری آژانس باشد، تأکید بر ارائه تبلیغات خلاق به قوت خود باقی خواهد ماند.

تبلیغ باید جدید، متفاوت و خلاقانه باشد، دقیقاً همان خصوصیاتی که تبلیغ را از کالا جدا می‌کند.

آنچه که باید جدید، متفاوت و اصل باشد، تبلیغ کالا نیست، بلکه خود آن است. این‌ها خصوصیاتی هستند که توجه رسانه‌ها را جلب می‌کند. نه، حرفمان را پس می‌گیریم، آنچه باید جدید، متفاوت و خلاقانه باشد، برداشت ذهنی مصرف‌کنندگان نسبت به کالاست. و وظیفه انجام این کار به عهده مسئول روابط عمومی است. چگونه می‌توان خاصیت جدید، متفاوت، و خلاقانه بودن را در مورد نام تجاری یک کالا یا خدمت، به بهترین نحو القا کرد؟

به دیگر سخن، خلاقیت و نوآوری مربوط به امر روابط عمومی است و نه به امر تبلیغات. استفاده از تبلیغات در جهت تحکیم و تقویت برداشت‌های ذهنی‌ای است که نسبت به یک نام تجاری و توسط اطلاع‌رسانی در تفکر مخاطبین جای گرفته است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به باشگاه مشتریان اندیشه خلاق بپیوندید و از مزایا و هدایای آن بهره مند شوید.
Thank You. We will contact you as soon as possible.