کانون اندیشه خلاق| وقتی قرار به خلاقیت باشد …

استفاده از ستارگان در تبلیغات

jel

یک پیام بازاریابی نمی‌تواند صرفاً یک پیام باشد و جاذبه‌ای نداشته باشد.

باید کاری کنید که توجه مشتریان به آنچه قرار است گفته شود، جلب شود. این نقش را یک ستاره می‌تواند به‌خوبی بر عهده بگیرد.

هیچ‌کسی، تأکید می‌کنم هیچ‌کسی به‌خوبی بیل کازبی نمی‌توانست یک پیام تبلیغاتی را منتقل کند. در سخنرانی مقدماتی تالار مشاهیر تبلیغات در سال ۲۰۱۱، آقای کازبی «جایزه ریاست جمهوری به مناسبت یک‌عمر فعالیت تبلیغاتی» را دریافت کرد.

چه چیزی موجب تأثیرگذاری بیل کازبی می‌شد؟ در یک کلمه: صمیمیت. مصرف‌کنندگان به‌شدت قادرند ستارگانی را که فقط «واژه‌ها را ادا می‌کنند» از کسانی که «به شایستگی محصول مورد تبلیغ، باور دارند» تشخیص دهند.

بهترین تبلیغ کازبی متعلق به محصولات پودینگ جل –اُ بود که بر عبارت‌هایی مانند «خوشمزه برای شکم» و «ممنونم مادر عزیزم» تأکید می‌کرد و در آن، کازبی کودک کم سن و سالی به نظر می‌رسید که شیفته دسر پودینگ جل –اُ بود.

استفاده از ستارگان در تبلیغات

استفاده از ستارگان در تبلیغات

بیل کازبی دقیقاً از همان دست ستارگانی است که به هنگام ورود محصول جدیدتان به بازار، نیاز دارید. کازبی برای برندهای دیگری مانند کرست، کداک، کوکاکولا و فورد نیز کارهای تبلیغاتی ماندگاری انجام داد.

بسیاری از بازاریاب‌ها در استفاده از ستارگان برای تبلیغ محصول خود تردید دارند، زیرا معتقدند که مردم می‌دانند آن‌ها برای این کار به ستارگان پول می‌دهند.

اما ۳ دلیل برای عدم استفاده از ستارگان وجود دارد: ۱) نرخ دستمزد ستارگان خیلی بالاست، ۲) در بسیاری از موارد نمی‌توان باور کرد که ستارگان مشتری برند شما باشند و ۳) ستارگان هم مانند تمامی انسان های دیگر ممکن است دچار خطای انسانی شوند و به برند شما آسیب بزنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به باشگاه مشتریان اندیشه خلاق بپیوندید و از مزایا و هدایای آن بهره مند شوید.
Thank You. We will contact you as soon as possible.