کانون اندیشه خلاق| وقتی قرار به خلاقیت باشد …

تبلیغات چیست؟

635030922042698570

تبلیغات باعث می شود که افراد شناخت بیشتری از کالاها واجناس پیدا کنند و همچنین انتخاب بهتری نیز داشته باشند پس در نتیجه  رقابت بیشتری هم  بین عرضه کنندگان کالاها به وجود  خواهد آمد.

اما تبلیغات  تنها به زمان معاصر اختصاص ندارد بلکه از دوران ما قبل تاریخ نیز وجود داشته است . این را می توان از تصاویری که بر روی دیواره غارهای قدیمی نقش بسته و مربوط به سازندگان اشیای ابتدائی است و به نوعی نمایش وتبلغ توانائی‌ها وکالاهای آنان بوده است فهمید.

به طور کلی برای تبلیغات می توان  سه دوره تاریخی را در نظر گرفت

  1. نشانه‌ها و تبلیغ روی دیوارها و سنگ نبشته‌ها
  2. دوره علایم حجاری شده بر روی کاسه‌ها، کوزه‌های سفالی و…
  3. قبل از انقلاب گوتنبرگ و اختراع و تکمیل ماشین چاپ در سال ۱۴۵۰ را در نظر گرفت

البته تمام فرهنگها وتمدنهای گذشته هر کدام به شیوۀ خود تبلیغات را داشته اند، به عنوان مثال راههای تبلیغ دین در ادیان مختلف بسیار زیرکانه است وپس از گذشت قرنها صیقل خورده وحرفه ای است، مثل آئین سخنوری وخطابه وهمچنین متون مذهبی که به عنوان ادعیه واحادیث متداول است.

ولی  آنچه که ما امروز به عنوان تبلیغات نو و جدید می‌شناسیم، ریشه در اواخر سدهٔ نوزدهم و اوایل سدهٔ بیستم در کشور ایالات متحده دارد.  با گسترش روزبه روز رسانه ها ی جمعی تبلیغات نیزرشد وگسترش روز افزونی داشته است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *