anas-alshanti-feXpdV001o4-unsplash-e1584533187369-1600x900

همه چیز درباره طراحی کاتالوگ صنعتی

هر کسی ممکن است تجربه طراحی کاتالوگ یا بروشور را داشته باشد و یا برای شرکتتان به یک طراح سفارش کاتالوگ داده باشید. امکان دارد در شروع، کار راحت به نظر آید. اگر به نکاتی که در این رابطه خواهیم گفت توجه کنید، باعث می‌شودکار شما تأثیر زیادی بر جذابیت و زیبایی طراحی کاتالوگ شما داشته باشد.

طراح کاتالوگ صنعتی

۱- تعیین هدف از طراحی کاتالوگ

در ابتدای طراحی کاتالوگ باید به این نکته توجه کنید که هدف مشتری از سفارش کاتالوگ چه چیزی است؟ و برای چه‌کار و منظوری از آن استفاده خواهد کرد. به خواست و انتظارات مشتری به‌دقت گوش بدهید و مدل طراحی خود را با توجه به نیازهای او انتخاب کنید. خیلی از مشتریان قدیمی شما قبلاً هم کاتالوگ داشته‌اند و اما دلیل مراجعه برای طراحی مجدد به نظر شما چیست؟ بله ناکارآمد بودن نمونه‌های قبلی است!
دقت کنید که ممکن است اشکال از طرح نبوده باشد بلکه تناسبی بین طراحی کاتالوگ و نیاز مشتری وجود نداشته است.

۲- استفاده صحیح از فونت‌ها

شما به تعداد محدودی فونت برای طراحی کاتالوگ نیاز دارید. تعدادی از طراحان فکر می‌کنند که هرچه تعداد صفحات یک بروشور بیشتر شود باید از فونت‌های بیشتری استفاده کنند واینگونه بر جذابیت آن افزوده می‌شود، ولی این‌طور نیست. بهتر است شما سه فونت متفاوت را انتخاب کنید ولی به‌طور متناسب از آن‌ها استفاده کنید، به این صورت که اولی برای عنوان‌های اصلی، دومی در عنوان‌های فرعی و سومی در متن اصلی صفحات. نکته: از فونت‌های جدید نیز در طراحی کاتالوگ استفاده نکنید.

۳- از چه نوع کاغذی برای کاتالوگ استفاده کنیم؟

انتخاب سایز و جنس کاغذ از اهمیت زیادی در طراحی کاتالوگ برخوردار است، انتخاب رنگ‌های موردنیاز برای استفاده در کاغذهای مختلف متفاوت خواهد بود. طراحی که برای یک کاتالوگ سایز A4 و سایز A5 انجام می‌گیرد متفاوت است، بنابراین قبل از طراحی، مشخصات کاغذ مصرفی را مشخص کنید.

۴- رعایت اصول نگارشی

بازبینی متن، انتخاب مناسب عنوان‌ها و رعایت اصول نگارشی معمولاً در طراحی کاتالوگ صنعتی به آن دقت نمی‌شود. درصورتی‌که اصلی‌ترین بخش برای انتقال اطلاعات به خوانندگان یک کاتالوگ، متون آن هستند و واضح بودن آن‌ها کمک زیادی به چیدمان صفحات داخلی و انتخاب سایز تصاویر در طراحی کاتالوگ می‌کند.

آموزش طراحی کاتالوگ صنعتی

۵- طراحی اولیه کاتالوگ با استفاده از قلم و کاغذ

قبل از اینکه ایده‌های خود در نرم‌افزارهای گرافیکی اجرایی کنید، طرح کلی و اصلی کاتالوگ را با دست بکشید. قابل ذکر است بدانید بزرگ‌ترین ایده‌های طراحی و حتی فیلم های سینمایی در ابتدا با طراحی روی کاغذ صورت گرفتند. در طی مدت زمان دو هفته دو یا سه طرح اصلی را آماده کرده و به مشتری خود نشان دهید. هرکدام که مورد تائید نهایی قرار گرفتند را اجرا کنید.

۶- رعایت تناسب طراحی کاتالوگ با زمینه کاری

انتقال حس خوب در نگاه اول بعد از چاپ و رسیدن به دست افراد خیلی مهم است. برای این منظور باید تناسب کافی میان طرح شما، محصول ارائه شده، زمینه کاری شرکت و مشتریان هدف شرکت رعایت شده باشد. به‌عنوان‌مثال اگر برای یک موسسه خیریه کاتالوگ طراحی می‌کنید نباید خیلی لوکس و گران قیمت به نظر آید چون نباید افرادی که آن را می‌بینند با خود فکر کنند که چقدر هزینه برای این کار شده! در مقابل برای معرفی محصول جدید یک شرکت بزرگ شما باید تا جایی که می‌توانید به کیفیت کاغذ و لوکس و متفاوت بودن آن توجه کنید.

طراحی کاتالوگ و عکاسی صنعتی

۷- رعایت تکنیک های عکاسی از محصولات کاتالوگ

برای بالا بردن کیفیت طراحی کاتالوگ صنعتی و بخصوص برای محصولات یک شرکت شما نیاز به عکاسی صنعتی از محصولات دارید. تهیه تصاویر مناسب کمک زیادی به شکل نهایی بروشور خواهد کرد. اگر برای عکاسی صنعتی از محصولات مشکل مالی داشتید یا به هر دلیلی مجبور به استفاده از تصاویر اینترنتی هستید در انتخاب خود خیلی دقت کنید. تصاویری را انتخاب کنید که واقعی به نظر برسند و کمتر دیده شده باشند.

طراحی بروشور

از بین روش‌های تبلیغاتی، طراحی کاتالوگ و بروشور تأثیر زیادی بر اعتبار شرکت نزد مشتریان دارد. بروشور وسیله‌ای است برای بیان توضیحات کامل یک محصول و نحوه استفاده از آن. اگر شما همواره بهترین‌ها را ارائه دهید، مشتریان سابق شما تشویق به همکاری مجدد با شما خواهند شد.
برای همین منظور می‌توانید با مشاوران ما در این زمینه تماس بگیرید.

demo-attachment-703-jakob-owens-gRkSYe-JYi0-unsplash-e1584533052930

۱۳ قانون موفقیت نمایش تجاری

حالا وقت نمایش ارائه تجارت و عرضه سالانه تجارت شما است. تا مشتری بالقوه و بالفعل عرضه‌کننده و رقیب به مدت دو روز در شهر خواهند بود. هیچ کجا نمی‌توان چنین تمرکزی از افراد پیدا کرد. این فرصتی برای فروش مشاهده و ایجاد رابطه است. چطور از سود خواهید برد؟همچنین زمان آن است که از آن سود ببرید. اگر قرار است ۷ هزار و ۵۰۰ نفر برای دو روزبه مدت ۲۰ ساعت درجایی باشند، چه معنی برای شما می‌دهد؟ و چه‌کاری باید دراین‌باره انجام دهید؟ چه طور برای نمایشگاه سرمایه‌گذاری می‌کنید؟
برخی به نمایشگاه‌ها می‌روند، تنها به خاطر اینکه از شانس خود برای بیرون بودن از دفتر کار یا شهرشان و داشتن اوقاتی بهتر استفاده می‌کنند.

اگر قصد دارید فرد موفقی باشید از این افراد اجتناب کنید.
در اینجا ایده‌هایی برای کمک به شما در جهت برنامه‌ریزی و بالاتر بردن مزایای خود در نمایشگاه‌های بعدی که می‌خواهید در آن‌ها شرکت کنید آمده است. این قوانین موفقیت و مشاهده به شما کمک می‌کنند تا در نمایشگاه کارکنید و قدرت آن را بفهمید.

 

۱٫ فکر کنید. چه مدت شما زمانی می‌برد تا ۷۵۰۰ تماس فروش درجایی به‌غیراز یک نمایشگاه تجاری داشته باشید؟ اگر بیست تماس در روز که بیشترین تعداد تماس است داشته باشید ۳۷۵ روز طول خواهد کشید تا ۱۵۰۰ تماس فروش داشته باشید.

۲٫ سود بردن از یک نمایشگاه تجاری مؤثرترین فرصت ازنظر هزینه در سال در زمان آمادگی است. آمادگی را به بیشترین حد ممکن برسانید: اگر انتظار برد دارید بهتر است آماده پیروزی باشید. با نمایشگاه ( غرفه سازی و دکور )، کارکنان و کالاهای خود آماده شوید. اطلاعات خود را در دستور کار قرار دهید.

موضوعات مورد ارزش خود را آماده و تمرین شده داشته باشید پرسش‌ها و اظهارنظرهای قدرتمندی را از پیش آماده کنید. خط شروع و اظهارات اعضای خود را باید کامل سازید.

۳٫ برنامه بازی خود را بیش از ترک دفتر کارتان کامل کنید: مجموعه‌ای از اهداف و خواسته‌ها را برای تعدادی از مشتریان بالقوه آماده داشته باشید. این مجموعه شامل مشتریانی باشد که قصد معامله با آنان رادارید، کسانی که می‌خواهید ملاقات کنید و فروش‌هایی که می‌خواهید انجام دهید و نحوه انجام دادن این اقدامات.

غرفه سازی نمایشگاهی

غرفه سازی نمایشگاهی

۴٫ در بهترین و مجلل‌ترین هتل‌ها مستقر شوید: در کانون رویداد قرار بگیرید. ممکن است این عمل کمی پرهزینه باشد اما ارزش این کار را دارد.

۵٫ یک روز زودتر به محل برسید: در این صورت فرصت و مزیت راحت بودن و آگاه بودن از کارهای مهم را پیدا خواهید کرد. بسیاری از صاحبان نمایشگاه و شرکت‌کنندگان با هواپیماهای شخصی خود پرواز می‌کنند. سعی کنید این افراد را پیدا کنید.

۶٫ در طی سازمان‌دهی نمایشگاه تجاری کارکنید: اگر یکی از صاحبان نمایشگاه ( غرفه سازی نمایشگاهی ) نیستید، هر طوری که شده در حوزه سازمان‌دهی آن شرکت کنید. به ورودی کامیون‌ها بروید و بگویید که می‌خواهید کاغذ و یا بسته‌های مهمی را تحویل بدهید، اما وارد این سالن شده‌اید.

ورود اول وقت به نمایشگاه یک مزیت تاکتیکی به شما می‌دهد ممکن است شمارا از تماس‌های ارزشمند سودمند سازد.

بسیاری از مدیران دوست دارند در زمان سازمان‌دهی غرفه‌های خود در آنجا حضورداشته باشند. این حالت زمان بسیار مناسبی برای برقراری تماس‌های ارزشمند بدون هیچ تعجیلی در آن است.

۷٫ پنج نفر از افراد مهم صنعت خود را که قصد دارید آن‌ها را بشناسید، با آنان معامله انجام دهید یا فقط می‌خواهیم آنان را بیابید و گفت‌وگویی با آنان داشته باشید هدف قرار دهید.

۸٫ ده مشتری را هدف قرار بدهید: ارتباط برقرار کنید. رابطه ایجاد کنید. آن‌ها را به شام دعوت کنید. موقعیت خود را به‌عنوان یک فروشنده محکم کنید.

۹٫ ده مشتری بالقوه را هدف قرار دهید: ارتباط برقرار کنید رابطه‌ای را برای فروش بعدی برقرار سازید.

۱۰٫ هرروز نخستین فردی باشید که وارد می‌شود و آخرین فردی که آنجا را ترک می‌کند: این مسئله برای من بسیار موفقیت‌آمیز بوده است این کار فرصتی به من می‌دهد تا با افرادی که زود می‌رسند یا دیر می‌روند آشنا شوم. یک یا دو ساعت بیشتر می‌توانند به معنی ۱۰۰ تماس بیشتر باشد.

کارت تجاری

۱۱٫ تیم باشید. مسئولیت‌ها را پخش‌کنید: اگر از شرکت شما بیشتر از یک نفر در آنجا حضور دارد سعی کنید، مسئولیت‌ها را تفکیک کنید.

۱۲٫ یک سخنران باشید. یک سمینار برگزار کنید، یا در سمیناری سخنران باشید. این کار موقعیت و تخصص شما و شرکت شمارا به‌عنوان یک رهبر درزمینهٔ فعالیت خود محکم خواهد کرد. موضوعی را انتخاب کنید که مشتریان بالقوه شما آن را دوست داشته باشند.

۱۳٫ فوراً در پشت کارت‌های تجاری آنان یادداشت بنویسید: اگر خیلی تماس تلفنی دارید هرگز همه‌چیز را به خاطر نخواهید داشت.

پشت  کارت تجاری مطلب خود را یادداشت کنید و آن‌ها را تفکیک نمایید. اگر ۲۵۰ کارت بگیرید و چیزی پشت آن‌ها نداشته باشید اثربخشی شما برای پیگیری پس از نمایشگاه ۵۰ درصد و حتی بیشتر کاهش خواهد یافت.

از کارت‌ تجاری مشتریان بالقوه به‌عنوان ابزارفروش استفاده کنید. حتی می‌توانید قرارهای موقت ملاقات را در پشت کارت‌ها یادداشت کنید تا پس از نمایشگاه آن‌ها را تعیین کنید. مطمئن شوید که مطالب شخصی مثل بازی، بچه، ورزش، تئاتر و غیره را برای مراجعات بعدی در حین پیگیری نوشته‌اید.

برای “طراحی و چاپ کارت تجاری”  “غرفه سازی نمایشگاهی” خود با مشاوران کانون اندیشه خلاق تماس بگیرید.

کارت ویزیت های تجاری, کارت های تجارت, کارت ویزیت لایه باز تجاری, کارت های تجاری, قیمت غرفه سازی نمایشگاه, غرفه سازی نمایشگاه چیست؟, غرفه سازی ارزان, غرفه سازی نمایشگاه اصفهان

demo-attachment-704-andrew-neel-QLqNalPe0RA-unsplash-e1584533077950

۱۰ تبلیغ خلاقانه برترین برندها برای کریسمس

در این ایام سال نو میلادی ۲۰۱۹ بنگاه های اقتصادی و شرکت ها نیز طبیعتا برای تبلیغات خود به جستجوی بهترین تبلیغ هستند و هر کدام  تمام تلاش خود را  کرده اند تا موضوع کریسمس را چاشنی تبلیغات خود کنند. در این بین هستند تبلیغاتی که با خلاقیت فراوانشان در طراحی پوستر تبلیغاتی جای تحسین برای طراحان خود را محفوظ داشته اند. و با طراحی پوستر خود جلوه ای خاص بدان بخشیده و درنتیجه جلب نظر بیشتری را برای مشتریان خود به همراه داشته اند . نتیجه این امر موفقیت در بازاریابی است.

نظر شما را به تعدادی از این پوسترهای زیبا جلب می کنیم:

demo-attachment-706-hugo-barbosa-TnG2q8FtXsg-unsplash-e1584533173478

برندینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

برندینگ چه مزایایی دارد؟

  1. برندسازی با ارزش افزوده‌ای که به وجود می‌آورد، موجب تولید ثروت می‌شود. نمونه‌های مشابه برندها شاید به لحاظ کیفی همچون آن‌ها باشند، ولی قطع به یقین قیمت برندها چند برابر نمونه مشابه می‌باشند.
  2. درست است که در بازارها قدرت خرید مشتری رو به کاهش است، اما دلیل موجهی برای خرید کالای بی‌کیفیت نیست. مشتری ترجیح می‌دهد کالای مرغوب و مطمئن خریداری کند. به نظر شما این اطمینان از کجا حاصل می‌شود؟ برندینگ
  3. حس ارزشمندی آن برای مشتری بیشتر می‌شود.

 

  1. حس اطمینان به برندینگ باعث افزایش اعتبار برند در بین رقبا و درنتیجه باعث فروش بیشتر می‌شود.
  2. جذب مشتریان بالقوه برابر است با سودآوری بیشتر.
  3. ارزش یک برند می‌تواند بیشتر از ارزش تمام دارایی‌های فیزیکی باشد.
  4. نتیجه برندسازی موفق یک محصول، باعث کاهش هزینه‌ها برای جذب مشتریان می‌شود. به این صورت که وقتی مشتریان حس خوب و اطمینان به برند شما داشته باشند، موجب کاهش هزینه‌های تبلیغاتی می‌شود و شما مشتریانی وفادار به دست می‌آورید.
  5. ازآن‌رو که تمایل این جامعه به سمت مدگرایی است، برندسازی می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد تمایز و شخصیت باشد.

 

برندسازی انواع مختلفی دارد:

  1. برندسازی مشارکتی: به مشارکت یک برند با برند دیگر برای یک هدف می گویند.
  2. برندسازی دیجیتال: طراحی وب سایت، رسانه‌های اجتماعی، بهینه سازی موتور جستجو و استفاده از وب برای تجارت.
  3. برند سازی عِلی: برندتان را با یک نیت خیرخواهانه همسو کنید.
  4. برندسازی شخصی: روش هر شخص برای ایجاد اعتبار و شهرت خود

برندینگ  شامل چه قسمت‌هاییست و آن را بهتر است از کجا آغاز کنیم؟

برندینگ شامل قسمت استراتژیک، قسمت میانی و قسمت عملیاتی هست که  برندینگ را می‌توانید از هرکدام آغاز کنید.

اگر شما از حوزه استراتژیک استفاده کنید، یعنی این‌که شما می‌خواهید ابتدا کالای خود را به شیوه برندینگ وارد بازار کنید. به‌عنوان مثال استارباکس.

یک بخش مهم که می‌توان برندینگ را ازآنجا آغاز کرد حوزه جایگاه‌سازی است. ابتدا بازار هدف را بیابید. زیرا شما نمی‌توانید در همه بازارها حضور پیدا کنید در حقیقت منظور از جایگاه آن تصوراتی است که مشتری نسبت به شما در مقابل رقبایتان دارد. بنابراین باید قسمت‌هایی از بازار را که برای برندسازی شما مناسب‌تر است پیدا کنید.

برندینگ شخصی, مراحل برندینگ

یک برند قدرتمند باید در دو موضوع قوی باشد:

یک) ارتباط با مخاطب: تخفیف‌ها، نحوه ارتباط‌گیری، قیمت‌گذاری و …

دو) متمایز بودن نسبت به رقبا: در مورد مسائلی چون گارانتی، خدمات پس از فروش و غیره

در مورد شخصیت سازی برند بیشتر بدانید:

انسان با هر آنچه که به شخصیت انسانی نزدیک‌تر باشد رابطه قوی‌تری برقرار می‌کند. و به هر آنچه علاقه نشان بدهد، هویت انسانی می‌دهد. درنتیجه برای به وجود آوردن این علاقه آن را به انسان شبیه سازی می‌کند. بنابراین برندهایی موفق هستند که بتوانند شخصیت پیدا کنند.

یعنی بتوانند خاصیت و ویژگی‌های انسانی به آن بدهند، به این معنی که آن را در قالب یک انسان چگونه می‌بینند.

مهم‌ترین تفاوتی که بین برندها وجود دارد، همین ایجاد شخصیت است. تفاوت‌های کاربردی سریع‌تر توسط افراد مورد تقلید قرار می‌گیرند، اما تفاوت‌های شخصیتی به‌راحتی قابل تقلید نیستند.

 

مراحل برندینگ

برندینگ شامل ۶ مرحله می‌شود:

مرحله اول: مشخص کنید که

  1. برندتان می‌تواند شامل چه شخصیت‌ها و ویژگی‌های باشد؟
  2. رقابت، تهدیدها و فرصت‌ها در بازار محصول شما چگونه است؟

مرحله دوم:

  1. بسته‌بندی محصولتان شامل رنگ، طرح و قالب و غیره
  2. متن کاتالوگ، اطلاعات وب سایت آگهی‌ها و غیره
  3. طراحی لوگو ، طراحی بروشور و بنر تبلیغاتی
  4. محیط کاری ، آدرس محل کار ، نحوه ارتباط با مشتریان و نحوه ارسال کالاها

مرحله سوم: مشخص کنید:

  1. چه سهمی از بازار را می‌خواهید؟
  2. بازار هدف شما کجاست؟
  3. تمایل دارید چه کسانی درباره برندتان صحبت کنند؟ و چه بگویند؟
  4. خواهان چه میزان درآمد برای برند خودتان هستید؟

مرحله چهارم:

  1. کسب اطلاعات درباره علایق، نیازها و شخصیت مشتریانتان
  2. برقراری ارتباط با آن‌ها
  3. معرفی برندتان به‌گونه‌ای که نشان بدهد که برای علایق و نیازهای مشتریانتان اهمیت قائل هستید.

مرحله پنجم:

  1. آگاه کردن مردم از حضورتان.
  2. معرفی شخصیت برند، تعهدات و و خدمتی که ارائه می‌دهید.
  3. تلاش برای جلب اعتماد آن‌ها
  4. طوری برنامه‌ریزی کنید که مشتریان بعد از استفاده از محصولاتتان به آن وابسته شوند.
  5. داشتن ارتباط مداوم با مشتری و گسترش آن
  6. ساختن برند کار آسانی نیست. اگر همه قواعد رعایت شود و روند آن را به ‌درستی طی کنید، سال ها زمان می‌برد تا هویت برندتان شکل بگیرد.
demo-attachment-709-nikita-kachanovsky-g-YiX8ynmnY-unsplash-e1584533335647

طراحی کاتالوگ حرفه ای

کاتالوگ نوعی از تبلیغات در عرصه تولید، تجارت و خدمات هست که می‌تواند در برقرار کردن ارتباط مستقیم و چگونگی انتقال مفاهیم و تبادل اطلاعات به مخاطب، نقش به سزایی داشته باشد.

طراحی کاتالوگ صنعتی

طراحی کاتالوگ صنعتی ابزاری است مهم برای بازاریابی شرکت‌ها و صنایع. برای راحتی و صرفه‌جویی در وقت مشتریان استفاده از کاتالوگ بهترین گزینه برای بازاریابی در عصر امروز است. طراحی و چاپ کاتالوگ تک برگ محصولات CASE IH ، اصول طراحی کاتالوگ.

طراحی کاتالوگ حرفه‌ای

کاتالوگی که قدرت کافی برای متقاعد کردن مشتریان جهت خرید از محصولات یا استفاده از خدمات شمارا با توجه به نیازهایشان داشته باشد.

هدف طراحی کاتالوگ بازاریابی و رسیدن به فروش بیشتر است. هنر طراحی یک کاتالوگ درگیر کردن مشتریان و متقاعد کردن آنان برای خرید محصولات است. طراحی کاتالوگ حرفه‌ای به‌گونه‌ای است که بتواند باقدرت تأثیر بصری‌اش، اثری به‌یادماندنی خلق کند و باعث ایجاد اعتماد در آنان گردد.

از خلق کاتالوگ در جهان تبلیغات مدت زیادی نمی‌گذرد.

در اواسط قرن بیستم انسان صنعتی با جامعه سرمایه‌داری آن زمان، لحظه‌ای توانست از کاتالوگ به‌عنوان یک وسیله تبلیغاتی استفاده کند که دیگر ابزارها و فکرهای گذشته چون اطلاعیه‌ها و تراکت‌های تک‌رنگ و معرفی‌های حضوری و لفظی جواب گوی نیاز تولیدکنندگان را نداشتند. به‌ناچار برای به وجود آوردن انگیزه، رقابت و معرفی بازار تولید و عرضه‌شده به بازار، اقدام به خلق شیوه نوینی از پدیده‌های گرافیک کردند تا “پیام‌گیرها ” بتوانند در فرصت مناسب و با شرح و تصاویری که در این وسیله تبلیغاتی درج‌شده بود، با تولیدات عرضه‌شده آن مرکز آشنا شوند.

طرح کاتالوگ

به وجود آمدن تنوع در تولیدات برای جامعه مصرفی و شکوفایی صنعت نوپای بعد از جنگ جهانی دوم، عرصه تبلیغات را چنان تحت تأثیر قرارداد که دیگر محصول تولیدشده بدون تبلیغات وسیع، جایی در بازار آن زمان نداشت. به‌ناچار رفته‌رفته برای هدایت افکار وسیع جامعه باید چاره‌ای اندیشید تا با روش جدیدتری بتوان بازار موجود را از دست رقبا ربود و این امر مهم نیاز به نوآوری در عرصه گرافیک را باعث شد.

کاتالوگ وسیله خوبی بود تا پیام‌گیرها بتوانند راغب به خواندن و دیدن تصاویر در جهت آشنایی بیشتر با محصولات تولیدشده در وقت و زمان کمتری باشند.

اصول طراحی کاتالوگ , طراحی کاتالوگ حرفه‌ای

شناخت تولید چه ازلحاظ کمی و چه ازلحاظ کیفی ـ نشان تصاویر تولید ـ معرفی شاخه‌های مختلف تولید ـ معرفی ساختار و مشخصات فنی از طریق متن نوشتاری و…همه و همه از عملکردهای سنجیده کاتالوگ بود.

قالب طراحی کاتالوگ

در اوایل تنظیم و خلق کاتالوگ، شکل آن به‌صورت یک برگه پشت‌ورو بود که بیشتر به تراکت شبیه بود ولی روی جلد آن حال و هوای پوستر داشت.

در اوایل سال‌های ۱۹۷۰ میلادی ابعاد آن به‌صورت استاندارد ۳۰×۲۱ در کشور فرانسه تعریف شد. طبق این تعریف کاتالوگ‌ها معمولاً از دو برگ بیشتر هستند و علاوه بر بیان تصویری از متون نوشتاری جهت معرفی و جذب و هدایت مخاطبین استفاده می‌شود.

مهم‌ترین دلیل برای استفاده از کاتالوگ همانا قادر ساختن افراد جامعه برای شناخت تولیدات و خدمات ” بدون نیاز به‌واسطه ” و رؤیت محصولات و مطالعه آن در “فرصت مناسب ” به جهت قابل ”حمل‌ونقل ” بودن و همچنین جایگزینی مناسب برای پوستر و دیگر موارد تبلیغاتی است.

اصول طراحی کاتالوگ

اصول طراحی کاتالوگ , طراحی کاتالوگ حرفه‌ای

۱-خلاصه‌ای از معرفی نام و عملکرد کارخانه تولیدی و شناساندن فعالیت‌ها در شروع مباحث کاتالوگ.

۲-معرفی امتیازات و رتبه‌های تولید (استاندارد ـ ایزوهای موجود و….)

۳- معرفی هرچه بیشتر در خصوص جدید‌ترین و بهترین ساخته‌ها و خدمات.

۴- دادن اطلاعات و راهنمایی صحیح به پیام‌گیرها به جهت مشخصات فنی ـ خدمات ارائه‌شده ـ قابلیت‌های خاص و وجه تمایز آن نسبت به تولیدات متشابه، چه در تولیدات گذشته کارخانه و یا آنچه در بازار فعلی موجود هست.

۵- وجود تصاویر و متن نوشتاری در کاتالوگ میزان تصمیم‌گیری و انتخاب صحیح را برای مخاطب سهل و آسان می‌کند و اوست که با دیدن و خواندن موارد فوق به زمان انتخاب و تصمیم‌گیری خود سرعت می‌بخشد.

۶-کاتالوگ دید مقایسه‌ای به وجود می‌آورد.

بدین‌صورت که پیام‌گیر و یا مخاطبین از بین چند محصول معرفی‌شده به جهت مدل ـ کیفیت ـ کاربری ـ استحکام و از همه مهم‌تر هزینه برنامه‌ریزی‌شده جهت خرید و غیره، بتواند یکی را که با شرایط او سازگار است انتخاب و خریداری کند.

۷- با درج آدرس، تلفن و آدرس اینترنتی، بتوان شناخت بیشتر را برای مخاطب فراهم کند.

 

ویژگی‌های طراحی کاتالوگ:

۱-قابل‌حمل بوده و مطالعه آن در زمان فراغت.

۲-خلاصه گویی و پرهیز از هر نوع افراط در توضیح بیشتر موارد درج‌شده در کاتالوگ.

۳-ارتباط برقرار کردن بدون واسطه با پیام‌گیر.

۴-ترکیب تصویر با متن در جهت شناخت بیشتر مخاطب.

۵-به جهت فرصت مناسب برای مطالعه داشتن، انتخاب دقیق و سنجیده را برای مخاطب مهیا می‌کند.

۶-کاتالوگ‌ها به جهت انتقال اطلاعات و موارد ذکرشده در بالا نسبت به پوستر و تراکت فراتر و سنجیده‌تر عمل می‌کند.

نمونه کار کاتالوگ کانون اندیشه خلاق:

demo-attachment-708-owen-vachell-KnEgggBeA5w-unsplash-e1584533321627

تفاوت‌های بین چاپ دیجیتال و چاپ افست؟

برای خرید بروشور، کارت‌های ویزیت، پوستر و یا موارد دیگر در این زمینه، در جریان باشید که طراحی درست، رنگ و چاپ حائز اهمیت است. همین‌طور، اگر همه این موارد را موردبررسی قرار دهید، بازهم یک انتخاب مهم دیگری هم دارید، اینکه چاپ افست می‌خواهید یا چاپ دیجیتال؟
در این مقاله قصد داریم به تفاوت دو روش چاپ بپردازیم و از معایب و مزایای آن‌ها بگوییم تا شما راحت‌تر قادر به انتخاب باشید. با ما همراه باشید:

درباره چاپ افست

به چاپ افست لیتوگرافی نیز می‌گویند. متداول‌ترین نوع روش چاپ کارهای پرحجم تبلیغاتی هستند. تاکنون ویدئوی چاپ روزنامه بر رول‌های بزرگ کاغذ را مشاهده کرده‌اید؟ درواقع همان چاپ افست است.

روش کار چاپ افست

در چاپ افست، صفحه‌هایی از نوع آلومینیوم یا همان پلیت درست می‌شود که با توجه به سیستم رنگی cmyk در کارهای چهار رنگ، چهار زینک به‌صورت جدا از هم برای هر رنگ ساخته می‌شود. هر پلیت از یک رنگ استفاده می‌کند. آنگاه کاغذ از بین همه رول‌های آغشته به رنگ می‌گذرد تا تصویر نهایی به دست آید.

از خدمات چاپ افست چه هستند؟

• استفاده از انواع مختلفی از کاغذها جهت چاپ
• چاپ با شمار بالا و هزینه پایین
• استفاده از رنگ‌های اضافه، علاوه بر سیستم ۴ رنگ (CMYK)

سه مورد از معایب چاپ افست

• برای کارهای با شمار پایین به‌صرفه نیستند.
• چون‌که باید زینک درست شود، زمان‌بر هست.
• وقتی‌که اپراتور اطلاعات را برای دستگاه چاپ تعریف می‌کند و دستگاه شروع به کار می‌کند، امکان تغییر اطلاعات وجود ندارد و تا آخر، اطلاعات به‌صورت یکسان چاپ می‌شود.

چاپ دیجیتال چیست؟

در این نوع چاپ، مراحل طولانی و پیچیده چاپ افست وجود ندارد. می‌توان گفت نوعی از راحت‌ترین راه‌های چاپ است. در چاپ دیجیتال، جوهر به‌صورت مستقیم بر روی سطح انتقال داده می‌شود.
اگر در خانه از پرینتر لیزری و چاپگر جوهرافشان استفاده می‌کنید، همان چاپگر دیجیتال است.

چاپخانه‌ها نیز از همین دستگاه فقط در سایز بزرگ‌تر، تندتر و با دقت بالاتر استفاده می‌کنند.

خدمات چاپ دیجیتال

• چاپ دیجیتال بسیار سریع است.
• در تیراژ پایین مقرون‌به‌صرفه هست. قیمت هر چاپ دیجیتال مشخص‌شده است و در تعداد بیشتر فرقی نمی‌کند.
• امکان تغییر اطلاعات در نسخه‌های مختلف وجود دارد. برای مثال شما فرض کنید که برای تبلیغ یک سمینار کارت چاپ می‌کنید، این امکان وجود دارد با تغییر در تاریخ و محل سمینار در قسمتی از کارت برای دو سمینار مختلف تبلیغ کنید.

چند عیب چاپ دیجیتال:

• توان چاپ پایین‌تر بر روی متریال های متفاوت
• استفاده از رنگ‌های استاندارد
• هزینه‌بر بودن در استفاده برای کارهای با تیراژ بالا

چاپ افست بهتر است یا چاپ دیجیتال؟

خدمات چاپ افست

اگر هنوز هم از تصمیم خود برای استفاده از چاپ افست یا دیجیتال نگرفتید، سؤال و پاسخ‌های زیر به شما برای انتخاب بعدی کمک می‌کند:
به حجم پروژه‌تان بستگی دارد:
اگر پروژه شما بزرگ و تیراژ بالایی دارد از چاپ افست استفاده کنید، که با ظاهری بهتر، هزینه کمتری هم می‌بایست پرداخت کنید.
قابل‌توجه است که در چاپ افست، با استفاده از زینک و مرکب‌های باکیفیت، می‌توان تعداد کارهای چاپی را نزدیک به یک‌میلیون تیراژ نیز انجام داد، که ازلحاظ قیمت نسبت به چاپ دیجیتال باصرفه‌تر است.

آیا زمان‌ برای شما مهم است؟

اگر تصمیم به چاپ در لحظه‌ آخر دارید، از چاپ دیجیتال استفاده کنید، زیرا چاپ افست زمان‌بر است.

چاپ بر روی کدام متریال؟

آیا قصد شما چاپ کارت تجاری با متریالی خاص است؟ یا تصمیم دارید کار چاپی در اندازه و برشی خاص داشته باشید؟ چاپ دیجیتال از قبل منعطف‌تر شده است، اما همواره به‌پای چاپ افست نمی‌رسد. چاپ افست توانایی چاپ بر روی متریال های متفاوت در سایز و برش‌های مختلف را داراست.

چه رنگ خاصی مدنظر شماست؟

درصورتی‌که رنگی خاص برای پروژه شما نیاز است و لازم دارید که از سیستم تطابق پنتون استفاده کنید، از چاپ افست استفاده کنید، چون‌که دیجیتال فقط بهترین رنگ مشابه را به شما می‌دهد.

دیدن نمونه اولیه قبل از چاپ

اگر تصمیم دارید که نمونه چاپی اولیه را قبل از گرفتن تصمیم نهایی مشاهده کنید، دیجیتال بهتر است.

اگر در چاپ افست نمونه رنگی لازم داشتید باید صفحه و ترکیب رنگی تهیه کنید که خیلی هزینه‌بر است.
اگرچه سلیقه هر فرد نقش بسزایی دارد، اما با درک تفاوت‌های بین چاپ دیجیتال و چاپ افست می‌توانید تصمیم درست‌تری برای انتخاب چاپ خود بگیرید.

اگر هنوز هم نمی‌دانید کدام‌یک را انتخاب کنید و نیاز به مشاوره دارید، با کارشناسان فروش ما در کانون اندیشه خلاق تماس بگیرید.

با ارائه خدمات حرفه‌ای در زمینه چاپ در خدمت شما مشتریان عزیز هستیم.

نمونه‌هایی از کار چاپ حرفه کانون اندیشه خلاق را ببینید :

demo-attachment-702-nikita-katsevich-QXDJGPZTwxs-unsplash-e1584533063531

یک جلسه فروش هفتگی، محلی است برای خلق فروش‌های جدید

یک دقیقه پس از جلسه فروش خود قرار ملاقاتی ترتیب دهید.

شما مورد بازخواست قرار می‌گیرید

چرا از یک مشتری به نوع دور نمی‌شوید؟

 

فروش قهوه. در جلسه فروش صبح زود.

جلسه‌های نیروی کار فروش ارتباطی حیاتی هستند به این آنچه شرکت انتظار دارد که تیم فروش انجام دهد و آنچه دقیقاً در مقاصد فروخته می‌شود.

اما چه مقدار از فرصت‌های مهیا شده توسط این جلسه‌ها از دست می‌روند؟ پاسخ: اغلب خیلی زیاد.

جلسه‌های فروش باید محلی باشند برای گزارش دهی همیاری برای دستیابی به هدف تشویق حل مشکل آموزش مشارکت و ارتباطات هدف یک جلسه فروش به دست آوردن نیروی فروش مجهز و کامل برای فروش هست.

در جلسه فروش چه بگوییم؟

نکته : من دو نکته از این فهرست جدا کردم. شکایت کردن و شکوه  و زاری کردن.

این دو مجاز نمی‌باشند.

صبح شنبه هفته گذشته من در یک جلسه فروش مناسب شرکت کردم.

افراد آن جلسه دستور کار کامل داشتند و همگی به دنبال آن بودند.

هر عضو نیروی کار فرصتی برای صحبت درباره بهترین فروش خود در طول هفته گذشته داشت.

یک درس فروش در آنجا بود.

در آنجا نیروی اداری بسیار کمی بود.

۱۵ دقیقه درباره دانش محصول صحبت شد.

آیا قصد درجه‌بندی جلسه فروش هفتگی خود رادارید این پرسش را از خودتان بکنید اگر جلسه الزامی نبود آیا می‌رفتید؟

این جلسه ۲ ساعته نیروی کار را درگیر می‌کند و در حالت یاد گرفت قرار می‌دهد. این جلسه یکی از نادرترین جلسه‌هایی بود که تابه‌حال در آن شرکت کرده بودند.

هیچ فشار ایجاد نمی‌کرد و اطلاعات فروش عالی به همراه داشت.

در جلسه فروش چه بگوییم؟

شما چطور همیشه یک جلسه فروش خوب دارید؟ با برنامه‌ریزی پیشاپیش و آمادگی قبلی.

اجازه بدهید بیشتر افراد شانس هدایت و رهبری داشته باشند. دستور کار ایجاد کنید که نتیجه‌بخش، شاد تولیدی و دربرگیرنده آمادگی هر فرد باشد و هر کس تلاش کند تا بدان برسد.

در جلسه فروش چه بگوییم؟

در این روش چند معیار برای بررسی وجود دارد:

  1. مراحل اداری بسیار کم: حداقل ۵ دقیقه
  2. کارهای خسته‌کننده انجام ندهید: مثل فراتر رفتن از فرم‌های جدید، ثبت شرکت، نمایش‌های شخصی و آنچه اشتباه بوده است. سریع‌ترین راه برای برقراری ارتباط را پیدا کنید. این روش را بیازمایید:  یک برگه دستوری جدید داشته باشید  و تنها آن را بیرون بدهید. نکته: فروشنده‌ها به‌هیچ‌وجه توجهی به بخش اداری ندارند.
  3. مشکلات را ارائه ندهید مگر فکرهایی درباره راه‌حل‌های آن داشته باشید. این قانون برای همه افراد به کار می‌رود این کار مردم را راه‌حل گرا می‌کند.
  4. کارهای شادی انجام دهید که به فروشنده کمک کند حس خوبی درباره خود داشته باشد: پاداش‌ها تسهیم داستان‌های موفق
  5. کارهای انجام بدهید که به فروشنده کمک کنند درباره حرفه‌اش بیشتر بدانند: در هر هفته جلسه کوچکی درباره موضوع کوچک داشته باشید. آن را توسط یکی از اعضاء آماده و عرضه کنید.

در جلسه فروش چه بگوییم؟

  1. کارهایی بکنید که به فروشنده کمک کند پول بیشتری به دست بیاورد: موانع و ایرادهایی را که به مباحث میزگردی منجر می‌شوند، از بین ببرید. جلسه‌های ایفای نقش ترتیب دهید.
  2. افرادی را از دنیای واقعی بیاورید:  هر هفته یک مشتری را همراه خود بیاوریم تا دلیل خریدش را بگوید. از نتیجه کار متعجب خواهید شد. اما این‌یک واقعیت قدرتمند به شمار می‌رود. مشتری فرآیند خرید را تشریح می‌کند این روش بسیار قدرتمند و نتیجه‌بخش‌تر از تلاش شما برای یادگیری فرآیند فروش است.
  3. جلسه‌ها را صبح خیلی زود برگزار کنید: پیشاپیش غذا و قهوه زیادی تهیه نمایید.
  4. افراد را به حضور به‌موقع مجبور کنید: افرادی که دیر می‌آیند را جریمه کنید و به کسانی که زود می‌آیند پاداش بدهید هر چه دارید را به‌موقع شروع نمایید و به پایان برسانید.
  5. روی نکات مثبت تکیه کنید: از افراد خود در جمع به‌خصوص در میان همکاران حمایت کنید. اگر نکته منفی درباره کسی دارید آن را خصوصی بیان نمایید.

یک جلسه فروش محلی است برای برنامه‌ریزی فروش هفتگی. بعضی‌ها از این میان برای تهدید و شکایت استفاده می‌کنند.

بعضی‌ها نیز از آن برای تشویق و یادگیری استفاده می‌کنند. حدس می‌زنید کدام پیروز می‌شوند؟

مشاوران بازاریابی کانون اندیشه خلاق خدمات خود را به شرح زیر به شما عزیزان ارائه می دهند،:

:: شرکت‌هایی که در حال حاضر در بخش بازاریابی و فروش خود دچار مشکل شده‌اند .

:: شرکت‌هایی که طرح‌های توسعه دارند و باید خودشان را برای توسعه آماده کنند .

:: شرکت‌هایی که در حال راه‌اندازی بوده و سیستم و سازمان بازاریابی مشخصی ندارند .

با کارشناسان ما تماس بگیرید.

demo-attachment-703-jakob-owens-gRkSYe-JYi0-unsplash-e1584533052930

چالشی در پرداخت بابت هر کلیک

تبلیغات کلیکی ، تبلیغات کلیکی چیست؟

من همیشه در جستجوی شیوه‌ای برای بازار هدفم و شناسایی بازارهای اختصاصی جدید هستم.

ابزارها و تاکتیک‌های ویژه همیشه در حال به وجود آمدن و کهنه شدن هستند.

اگر به فروش کالاهای کم مشتری مانند لوازم الکترونیکی و یا محصولات دارای اطلاعات طریق استفاده وسایل گوناگون

هستید، می‌توانید مشتریان خاص خودتان را دریکی از وب‌سایت‌های فروشگاهی بزرگ پیدا کنید. اگر نتوانستید

این را یک معضل جدی به شمار بیاورید و پیش از آن‌که زمان و هزینه زیادی را صرف این تجارت کنید، به‌دقت تحقیقات انجام دهید.

پرداخت بابت هر کلیک به‌راحتی به شما این امکان را می‌دهد که با پرداخت هزینه در نتایج جستجو برای هر واژه‌ کلیدی انتخابی‌تان در صدر باشید. درروش پرداخت بابت هر کلیک علم و هنر وجود دارد، که از گستره موضوع موردبحث امروز ما خارج است اما می‌توانید متوجه شوید که اگر شما در میان افرادی که برای فروش کالاهایشان از جستجوی آنلاین استفاده می‌کنند بالاتر باشید می‌توانید وب‌سایت

درست کنید و محصول رایگانی را در قبال دریافت آدرس ایمیل مردم ارائه کنید و از این طریق فهرست مشتریان خاص خودتان را ایجاد کنید.

تبلیغات کلیکی چیست؟

این صفحه زمین فرود نام دارد و سنگ بنای جمع‌آوری اطلاعات مشترکین از بین بازدیدکنندگان وب‌سایت شما خواهد بود.

چالشی که در پرداخت بابت هر کلیک و موتورهای جستجو وجود دارد، این است که ممکن است یادگیری چگونگی استفاده مقرون‌به‌صرفه

از این انرژی در ساخت فهرست مشتریان برای بازاریابان اینترنتی تازه‌کار کمی پرهزینه و پیچیده باشد، به‌خصوص اگر که

برای هر کلیک بیش‌ازاندازه هزینه پرداخت کنید متوجه می‌شوید که زمان زیادی می‌برد که از طریق مشترکینی که به دست آورده‌اید هزینه آن را جبران کنید.

یکی از روش‌هایی که من دائماً از طریق آن جمعیت زیادی را به وب‌سایت‌هایم و مشترکین جدیدی را به فهرستم اضافه می‌کنم خیلی ساده و در اغلب موارد رایگان است.

من مطالبی را می‌نویسم (یا به شخصی پول می‌دهم تا آن‌ها را برایم بنویسد)

و آن‌ها را به ناشران مجلات اینترنتی و یا وب‌سایت‌هایی که به دنبال مطالب تخصصی هستند ارسال می‌کنم.

تبلیغات کلیکی ، تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی چیست؟

اما این‌یک استراتژی است که هرگز کهنه نخواهد شد. مردم اینترنت را برای یافتن اطلاعات موردنظرشان جستجو می‌کنند.

چنانچه مقاله‌ای از شما بیابند که به سؤالات آن‌ها درباره موضوع خاصی پاسخ داده و در وب‌سایت شما اطلاعات بیشتری پیدا کنند به شما به چشم یک متخصص قابل‌اعتماد نگاه می‌کنند.

بهترین قسمتش این است که بازدیدکنندگان به صفحه زمین فرود شما که پیشتر گفتم می‌رسند.

مردم  مؤلفین را عنوان متخصص به‌حساب می‌آورند و تا زمانی که شما اطلاعات مفید در اختیارشان قرار دهید مشترکین جدید به پیشنهاد‌ها شما احترام خواهند گذاشت و احتمال اینکه از شما خرید کنند در مقایسه با وقتی‌که تنها به صفحه خرید شما برخورد می‌کنند بیشتر خواهد بود.

فرمولاسیون نوشتن یک مقاله‌ این است که موضوعی را که می‌دانید موردعلاقه بازار هدف آن است را انتخاب کنید.

مثلاً اگر می‌دانید که یکی از نگرانی‌های مردم این است که سگ‌های گرگی‌شان به آدم‌هایی که مزاحم نیستند

حمله می‌کنند می‌توانید مقاله‌ای در رابطه بااینکه چگونه می‌توان سگ گرگی را دوست دار آدم‌ها درعین‌حال یک سگ نگهبان کارآمد تربیت کرد بنویسید.

تبلیغات کلیکی

موضوعات خاصی از این قبیل بهتر از نوشتن متون کلی درباره سگ‌ها است.

اطلاعات مفیدی درباره یک موضوع خاص ارائه کنید و آنگاه به خوانندگان مقاله‌تان بگویید که برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند از سایت شما دیدن کنند و یا مشترک مجله خبری رایگان تان شوند. لزومی ندارد که مقالات حجیم و طولانی بنویسیم، تنها اطلاعات کافی درباره موضوع موردنظر ارائه کنید تا کنجکاوی خواننده‌هایتان را تحریک کند آن‌ها را برای دریافت اطلاعات از سایت شما دیدن کنند.

نهایتاً اطلاعات عمیق و تخصصی در محصولاتی که شما برای فروش دارید یا خواهند شد.

پس منظور از انجام تمام این اقدامات این است که به‌قدر اطلاعات در اختیار آن‌ها بگذارید تا یک رابطه بر پایه اعتماد و اطمینان با بازدیدکنندگان سایتتان درست کنید اما طوری که آن‌ها بدانند که اگر می‌خواهند از تمامی تخصص شما بهره ببرند باید بابت آن هزینه پرداخت کنند.

اصل کلیدی که در اینجا باید متوجه آن شوید این است که شما با ارائه ارزش پیش از اینکه آن‌ها از شما چیزی بخرند رابطه‌ای بر مبنای اعتماد و اطمینان با بازدیدکنندگان سایتتان درست کرده و آن‌ها را به مشترکین خودتان تبدیل می‌کنید. تمامی هدف شما این است که پیشنهاد غیرقابل خودداری تا به حد ممکن باشد که آن‌ها را در فهرست شما وارد کند تا شما بتوانید دوباره و دوباره با آن‌ها کارکنید. درواقع شما با چشاندن کمی از مزه محصولتان دارید برای خودتان یک بازار تشنه ایجاد می‌کنید.

demo-attachment-703-jakob-owens-gRkSYe-JYi0-unsplash-e1584533052930

تبلیغ را دور بینداز!

این صندوقچه فلزی که یک برگ کاغذ معمولی خشک را در خود جای می‌داد. برای شرکت‌های متوسط انگلستان نظیر دفاتر طراحی او در شانس‌های تبلیغاتی که استفاده بالایی از کاغذ داشتند و درواقع برای تبلیغ کاغذی از جنس مرغوب‌تر از کاغذ داخل قوطی فرستاده می‌شد. متن روی کاغذی که در داخل صندوقچه فلزی قرار داشت از زبان خود کاغذ نوشته‌شده بود و کاغذ بیچاره از این مسئله که کاغذی از جنس کاغذهای کاغذهای ری پیپر نیست، اظهار تأسف می‌کرد و می‌گفت که اگر از جنس بهتری بود در وضعیت بهتری قرار می‌گرفت.
به دلیل کوچک بودن اولین صندوق‌های پستی آن ها را به‌راحتی فروشگاه‌های کوچک محلی تهیه می‌کردند.
گروه اولیه خیلی خوب کارکردند، هرچند که منبع صندوقچه‌های فروشگاه‌های محلی انگلستان -مثل خوشحالی آن‌ها- خیلی زود ته کشید.

طراحی گرافیکی

افزایش بودجه هوشمندانه

این بسته پستی برای تحریک کردن دوستان و مشتریان تئاتر المدیا انگلستان طراحی‌شده بود. برای تشویق کردن آن‌ها برای حمایت مالی از تئاتر با خرید یکی از صندلی‌های تئاتر که پلاک اسمشان به آن نصب می‌شود، این طرح تبلیغاتی خیلی جالب شامل تصویر منفی یک آدم است که از داخل کارت بیرون آمده درحالی‌که جمله: حتماً در المدیا دیده شوید حتی اگر آنجا نیستید، روی آن نوشته شده است.
در تولید این بسته تبلیغاتی به دلیل محدودیت بودجه تئاتر، هزینه خیلی کمی در نظر گرفته‌شده بود.
نیک فینی مدیر طراحی دفتر طراحی گرافیکی ان بی می‌گوید: “«اگر که می‌توانستیم پشت این قالب بریده‌شده را وقتی‌که کارت بسته بود به نحوی بپوشانیم تا وقتی کارت باز می‌شد بیشتر غافلگیرکننده باشد کار خیلی بهتر می‌شد”.
ولی متأسفانه بودجه گفت؛ خیر، ظاهراً برآورد قیمت خیلی کلان بود، درهرحال او به هر نحوی که بود کارش را انجام داد.

 

چروک برداری

برای یک تبلیغات جهانی برای کاغذ دفتر طراحی گرافیکی تکولا برای دفاتر کپی و چاپ‌های بزرگ اقتصادی -که مشتریان احتمالی کاغذها را تشکیل می‌دادند- با این انگیزه که به آن‌ها قول می‌دادند با استفاده از این مدل جدید کاغذ چهره آن‌ها عوض شود، ابزار چروک برداری آنی صورت فرستاد.
با این مثال، دریافت‌کننده باید می‌فهمید که با چه کاغذ خوبی روبرو است. کل بسته تبلیغاتی با استفاده از همین مدل جدید کاغذ اجراشده بود.

بنا بر گفته طراحان دفتر طراحی گرافیکی تکولا طراحی و تولید این پاکت چندان هم ساده نبوده، آن‌ها برای طراحی این پاکت تحقیقات زیادی در مورد لبخند انجام دادند و از خودشان -به نام تحقیق- در حال لذت بردن از تماشای فیلم‌های کمدی و خوردن سس ‌کاری و نوشابه عکس‌های زیادی گرفتند.

طراحی گرافیکی

طراحی گرافیک

فروشگاه اینترنتی

برای معرفی وب‌سایت سرگرمی اینترنتی دفتر طراحی پی الون به آدرس www.p11.com/fontfetish سایتی که مکانیسم آن عشق به گرافیک است

دفتر طراحی گرافیکی پی الون این بسته تبلیغاتی را شامل یک شلاق لاکچری حقیقی در یک دسته‌بندی لوله شده و یک پوشش چرمی که دور آن پیچیده شده بود طراحی کرد.
این طرح بر مبنای سرنخ‌های فانتزی صوتی که روی سایت قرار دارد- که یکی از آن‌ها صدای شلاق- طراحی‌شده بود.

الکس دجسوز یکی از طراحان هم کار در دفتر گرافیکی نه‌تنها این کار را طراحی کرد بلکه در حقیقت بسته‌های چرمی دور کار را هم خودش و با دست دوخت.
این بسته تبلیغاتی برای ویراستارهای مجلات تخصصی طراحی فرستاده شد تا آن‌ها را تحریک کنند که از سایت بازدید کنند.

demo-attachment-702-nikita-katsevich-QXDJGPZTwxs-unsplash-e1584533063531

تاکتیک ها و تکنیک ها در عکاسی صنعتی

عکاسی صنعنی ، عکاسی تبلیغاتی ، عکاسی صنعتی چیست؟

عکاسی، علاوه بر اینکه به‌عنوان یک هنر شناخته می‌شود، در قسمت‌های دیگری از زندگی انسان همچنین اهمیت پیداکرده است.
اکنون یکی از کاربرد‌های اصلی حرفه عکاسی، کار کردن درزمینهٔ تبلیغات و صنعت هست.
عکاسی تبلیغاتی ( Advertising Photography )، سهم مهمی از تبلیغات کسب‌وکار امروزه را تشکیل می‌دهد

که هدف آن درست کردن محتوای تصویری زیبا با در نظر گرفتن خواسته و نیاز مشتریان ازلحاظ احساسی هست که باعث جذب مخاطب و افزایش فروش هم می‌شود.
هر نوع تبلیغی بدون داشتن تصویر درست و مناسب، به‌گونه‌ای ناقص به‌حساب می‌آید و این نکته را موردتوجه قرار دهید که حرفه‌ای شدن درزمینهٔ عکاسی با داشتن تجهیزات لازم میسر می‌شود.
بدون شک یکی از مهم‌ترین وسیله‌ها در تجهیزات عکاسی تبلیغاتی ، دوربین عکاسی مناسب است.

در این مقاله با توجه به‌ضرورت عکاسی تبلیغاتی در دنیای کسب‌وکار امروز، مطالبی را در مورد مهارت و وسایل لازم درزمینهٔ عکاسی تبلیغاتی برای شما شرح داده‌ایم، پس اگر علاقه دارید به فعالیت کردن در این رشته پرطرفدار و درآمدزا، به ما بپیوندید :

تشخیص هدف عکاسی صنعتی

چاپ و تولید لیوان کاغذی به سفارش لبنیات و بستنی میهن , عکاسی صنعتی ، عکاسی تبلیغاتی

مشخص کردن هدف، اولین مرحله برای گرفتن تصاویر تبلیغاتی است. در ابتدا باید بدانید که محصول مدنظرتان را چطور می‌خواهید نشان بدهید، چه قسمت‌هایی از آن برایتان از اهمیت بیشتری برخوردار است، عکس تبلیغاتی چه نوع احساسی را قرار است به بیننده انتقال بدهد و…
تشخیص درست این موارد می‌تواند به شما در چگونگی روند انجام مراحل بعدی و همین‌طور تعیین فضای مناسب کمک کند.

انتخاب ابزار مناسب کار

همان‌طور که پیش‌ازاین اشاره شد، فقط داشتن مهارت درزمینهٔ عکاسی تبلیغاتی، برای عکاسی صحیح تصاویر کافی نیست و این مهارت زمانی که با امکانات مناسب همراه باشد، مثمر ثمر خواهد بود. مهم‌ترین و اساسی‌ترین وسیله این تجهیزات، دوربین عکاسی هست و سپس، این لنزها هستند که بالاترین اهمیت را دارا هستند.
اگر بتوانید یک استودیو به همراه وسایل نورپردازی مناسب داشته باشید، تأثیر بسیار زیادی در کیفیت تصاویر شما دارد و به شما کمک می‌کند تا حرفه‌ای‌ترین عکس‌ها را بگیرید. بنابراین در گام دوم بهتر است تجهیزات مناسب عکاسی تبلیغاتی را فراهم آورید.

گرفتن تصاویر مختلفی از سوژه عکاسی

یک اصل که در عکاسی تبلیغاتی باید موردتوجه قرا دهید، ثبت کردن تصاویر مختلف از سوژه موردنظر است.

حالا این کار را برای چه انجام می‌دهید و چرا لازم است؟ به جهت اینکه بتوانید محصول ، کسب‌وکار یا به‌هرحال مورد عکاسی خود را به‌درستی معرفی کنید، ضروری است از ابعاد و زوایای متفاوت، عکس‌برداری شود و سپس، بهترین تصاویر را انتخاب کنید.

استفاده صحیح از نورپردازی

یکی از اصلی‌ترین وسیله برای گرفتن عکس حرفه‌ای، نورپردازی مناسب است. استفاده از نور مناسب در هنگام عکس‌برداری، علاوه بر بالا بردن جذابیت محصول، در معرفی بهتر آن به‌مخاطب نقش بسزایی دارد. در نظر بگیرد که هدف اصلی از نورپردازی، فقط روشن کردن سوژه عکاسی نیست، بلکه برای نمایش شکل، سطوح و ابعاد مختلف سوژه نیز کاربرد زیادی دارد.
درواقع با نورپردازی می‌توان قسمت‌هایی از محصول را مهم‌تر و قسمت‌های از آن را کم‌اهمیت‌تر نشان داد.

فلاش و پایه فلاش دوربین

اگر تابه‌حال عکاسی کرده باشید، حتماً فلاش را می‌شناسید. فلاش یکی از منابع نوری خیلی قدرتمندی هست که نورهایی

با طیف رنگ‌ها و شدت‌های متفاوتی را در هنگام عکاسی به وجود می‌آورد.

پایه فلاش هم ابزاری برای یکجا نگه‌داشتن فلاش است. با استفاده از این ابزار می‌توان فلاش را در مکانی درست و زاویه موردنظر برای عکاسی قرارداد.

چتر در عکاسی صنعتی چیست :

این وسیله که در حقیقت به‌صورت چترهای معمولی است و دارای رنگ‌بندی‌هایی همچون سفید، نقره‌ای و طلایی تولید می‌شود

و با منعکس کردن نور می‌توانید نور مناسبی را برای عکاسی از سوژه به وجود آورید.

سافت باکس چیست :

ابزاری است به شکل چادرهای مسافرتی که نور قوی‌تر و کنترل‌شده تری نسبت به چتر ارائه می‌دهد.

رفلکتور یا بازتابنده چیست:

این ابزاری است برای بازتابیدن نور از ناحیه‌های مختلف و همین‌طور برای روشن کردن نقاط تاریک استفاده می‌شود.

مرحله ویرایش نهایی عکاسی تبلیغاتی

پس از گذراندن مراحل اولیه و ثبت عکس، عکس وارد مرحله ویرایش می‌شود. اهمیت انجام این فرآیند آن طوری بالاست که بدون انجام این مرحله عکس شما ناقص و همین‌طور استاندارد نیست. نرم‌افزارهایی مانند Adobe Photoshop ، Adobe Lightroom ، Adobe Bridge و … می‌توانند در این زمینه مورداستفاده قرار گیرند.
ویرایش نهایی شامل اعمالی مانند رفع عیوب عکس، تنظیم نور، افزودن افکت‌ها، حذف پس‌زمینه و … هستند و نقش فراوانی در بیشتر کردن جذابیت محصول دارد.

دوربین مناسب

در عکاسی تبلیغاتی، دوربین‌های کامپکت و دوربین‌های DSLR مورداستفاده هستند اما برای اینکه بتوانید حرفه‌ای‌تر عکاسی کنید

دوربین‌های DSLR را پیشنهاد می‌کنیم. دوربین‌هایی که دقت حس‌گر آن‌ها بین ۱۸ تا ۲۴ مگا پیکسل هست انتخاب‌های مناسبی برای عکس‌برداری تبلیغاتی هستند.
همین‌طور سنسورهای CMOS دارای ابعاد full frame ، APS-C و ۱ اینچ در این زمینه کاربردی هستند.
درباره ISO دوربین مناسب برای عکاسی تبلیغاتی هم می‌توان گفت که از دوربین‌‌های دارای ایزو بین ۱۰۰ تا ۱۲۸۰۰ استفاده کنید.
سرعت شاتر بین ۳۰ تا ۱/۴۰۰۰ ثانیه نیز برای این سبک عکاسی مناسب است.

عدسی مناسب

اگر محصول ابعاد کوچکی دارد، از لنزهای ماکرو با محدوده فاصله کانونی ۷۰ تا ۲۰۰ میلی‌متر استفاده کنید و اگر ابعاد بزرگ‌تری دارد

می‌توانید از لنزهای معمولی (نرمال) که فاصله کانونی آن‌ها بین ۳۵ تا ۵۰ میلی‌متر هست نیز بهره‌ ببرید.
درباره دیافراگم لنزها باید بگوییم که هرچه محدوده باز و بسته شدن دیافراگم عدسی‌ای گسترده‌تر باشد، آن عدسی در عکاسی تبلیغاتی از محبوبیت بیشتری برخوردار است.